نحوه ساخت جدول در وردپرس + آموزش ویدئویی

شاید نیاز داشته باشید که محتوای خود را در وب‌سایت وردپرسی به‌صورت اکسل نمایش دهید برای این کار کافی است با آموزش نحوه ساخت جدول در وردپرس با افزونه TablePress همراه ما باشید.
افزونه TablePress

نظم در تولید محتوای سایت حرف اول را میزند و یکی از مواردی که نظم به محتوا می‌دهد ساخت جدول برای محتواست، قطعاً روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد اما در این مطلب با شما هستیم با آموزش افزونه TablePress، خیلی از دوستان هم به‌جای ساخت جدول یک فایل PDF درست می‌کنند و برای تغییر مجبورند فایل را باز کنند و ویرایش کنند و در سایت آپلود کنند (البته اگر فایل اصلی داخل فایل‌ها موجود باشد!) اما راهکار ساده‌ ما با آموزش افزونه TablePress این مشکل را حل خواهد کرد.

 

افزونه TablePress (جدول ساز)

ساخت جدول در TablePress

درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.

بخش اول آموزش افزونه TablePress (همه جدول‌ها)
در این بخش فهرستی از جدول‌هایی که ساخته‌اید نمایش داده می‌شود البته به همراه کدهای کوتاه برای اینکه بتوانید جدول را در هرجایی که خواستید نمایش دهید. در اصل این بخش داشبورد اصلی افزونه است که به همه امکان دسترسی دارید.

همه جدول ها در TablePress


بخش دوم آموزش افزونه TablePress (اضافه کردن جدول جدید)

ساخت جدول همین‌جاست! فوق‌العاده تنظیمات دقیقی در این بخش درج‌شده است از تعداد ردیف و ستون گرفته تا تنظیمات ریزبه‌ریز افزونه مثل کلاس CSS برای تغییرات طراحی.

اضافه کردن جدول جدید در TablePress


بخش سوم آموزش افزونه TablePress (ایمپورت جدول)

اگر جدول ساز هستید جدول ساز خودش را با شما تطبیق می‌دهد 🙂 اگر در نرم‌افزارهایی مثل اکسل یا فایل‌های Html و یا فایل‌های JSON جدولی ساخته باشید می‌توانید بدون هیچ کم و کاستی وارد جدول ساز کنید.

بخش ایمپورت TablePress


بخش چهارم آموزش افزونه TablePress (خروجی جدول)

برعکس مورد قبلی حالا اگر بخواهید جدولتان را در نرم‌افزاری مثل اکسل یا سایر نرم‌افزارها مشاهده کنید می‌توانید از جدول خودتان در جدول‌سازی خروجی تهیه کنید.

بخش خروجی TablePress
بخش پنجم آموزش افزونه TablePress (تنظیمات افزونه)
برای تغییرات CSS یا همان ظاهر جدول‌ها از این بخش استفاده می‌کنیم حالا اینکه کدهای CSS چی هستند و چطور می‌شود یاد گرفت که بتوانیم جدول را ویرایش کنیم نیازمند کمی زمان هست اما در شهر وردپرس جستجو کنید اگر موجود بود استفاده کنیم اگر هم نبود ایرادی ندارد از بخش تماس با ما درخواست کنید تا در اولین فرصت مخصوص شما در سایت درج شود.
بخش تنظیمات افزونه در TablePress


جمع‌بندی:
شاید نیاز داشته باشید که محتوای خود را در وب‌سایت وردپرسی به‌صورت اکسل نمایش دهید برای این کار کافی است با آموزش نحوه ساخت جدول در وردپرس با افزونه TablePress همراه ما باشید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
2 (4 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

25 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      این مورد معمولا در ۹۰ درصد افزونه ها نیست و باید به صورت کد css بهش فونت دیگه ای داد ولی پیشفرض فونت سایت رو میخونه

  1. سلام امکانش هست ستون ها برای قرار گرفتن در حالت موبایل کمتر شود چون از جنبه رسپانسیو به هم میریزد
    از جدول جهت نرخ آنلاین استفاده می کنم

  2. با سلام و خسته نباشید
    بعضی از ستون های جد ولی که ایجاد کردم داده های تکراری داره ، برای مثال ستونی با نام طول دارم ونه سطر که میخوام عدد ۱۲ تو همه سطرهای این ستون درج بشه آیا این افزونه قابلیت انجام این کار را داره ؟؟؟ یاباید ۹ بار عدد ۱۲ را به صورت دستی وارد کنم ؟

    1. با سلام و احترام
      به این حد خودکار نیستش باید بسازید یا از روش کپی بگیرید یا دستی درجش کنید خودکار نمیخونه

      1. با سلام
        خیلی ممنونم از پاسخ دهی ، شما افزونه جدول ساز دیگه ای میشناسید که بتونه اینکارا انجام بده ؟مثل اکسل کارا راحت کنه برای اینکه فرض کنید ستون قیمت جدول من هر روز داده هاش تغییر میکنه و وارد کردنش بصورت دستی به علت زیاد بودن جدولا اماکن پذیر نیست و خیلی وقت گیر باید چیکار کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید گیر کار من همینجاست و خیلی برام مهمه

        1. با سلام و احترام
          به نظر بنده چون مقادیر زیاده شما باید برای این موارد custom field ایجاد بکنید یا بدید براتون ایجاد بشه. اینطور فیلد هایی ساخته میشه که هر کدوم راحت قابل ادیت هستند. البته بستگی داره شما دقیقا بخوایید چیکار کنید قیمت بزنید یا…؟

  3. سلام وقتی کد رو در قسمت ویرایشگر چه در قسمت دیداری چه در قسمت متن میزاریم و ذخیره میکنیم در نمایش سایت ارور زیر میاد به جای جدول

    Attention: The internal data of table “۱” is corrupted

  4. باسلام و سپاس از آموزش این افزونه

    چطور میشه در یک ستون یا ردیف از جدول، تصویر دانلود و لینک به تصویر دانلود را در جدول اضافه کرد؟

    با تشکر

  5. من این افزونه رو نصب کردم. جدول من ۱۴ ردیف داره. تا ۱۳ ردیف رو نمایش میده و پایین یک لینک قبلی/بعدی میاره که میره صفحه بعد جدول.
    راهی داره اینجوری نباشه و کل جدول رو توی یک صفحه نمایش بده؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.