آموزش ووکامرس قسمت یازدهم (ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس)

یکی از افزونه‌های بسیار کاربردی از مجموعه افزونه‌های ووکامرس، افزونه Persian Woocommerce است که به شما کمک می‌کند تا رشته‌های ترجمه نشده سایت را به زبان فارسی ترجمه کنید.
ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس

آیا می‌دانستید که افزونه Persian Woocommerce به شما امکان ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس را می‌دهد؟ شاید با خود بگویید چه کاربردی دارد؟ در جواب سؤال شما باید گفت با این افزونه قادر خواهید بود به جستجوی متن‌های ترجمه نشده بگردید و با دسترسی به این رشته‌ها آن‌ها را ترجمه کنید و به لیست ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس اضافه کنید این افزونه محدودیتی در استفاده در جای خاصی را ندارد فقط کافی است نام رشته را از سایت بردارید و در ترجمه حلقه‌ها اضافه کنید و جایگزین مناسبی برای آن رشته پیدا کنید. ازجمله کاربردهای این افزونه نمایش شهرها در یک لیست کشویی در صفحه تسویه‌حساب است که به کاربر امکان انتخاب شهر موردنظر خود را از این لیست می‌دهد. برای مشاهده دیگر امکانات این افزونه با ما همراه شوید.

داستان آموزش ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس با افزونه Persian Woocommerce

فروشگاه ساز ووکامرس دارای دکمه‌ها و متن‌های پیش‌فرض استانداردی است که گاهی نیاز دارید این متن‌ها را تغییر دهید، ولی دسترسی به این متن‌ها امکان‌پذیر نیست، در آموزش ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس راه‌حلی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید علاوه بر امکانات دیگر افزونه Persian Woocommerce به یکی دیگر از مشکلات خود پایان دهید، شما می‌توانید علاوه بر ترجمه متن دکمه‌ها، نوشته‌های دیگر سایت را نیز تغییر دهید. برای بررسی امکانات دیگر این افزونه همراه ما باشید.

امکانات ویژه افزونه Persian Woocommerce عبارت است از:

  • قابلیت نمایش همه شهرهای کشور در یک لیست کشویی در صفحه تسویه‌حساب
  • قابلیت ترجمه حلقه‌های ووکامرس
  • قابلیت جستجو در بین حلقه‌های ترجمه‌شده
  • قابلیت حذف ترجمه‌های اضافه‌شده و برگشت رشته‌ها به حالت اولیه
  • قابلیت افزودن دکمه (تماس بگیرید) به‌جای قیمت محصول
  • قابلیت تغییر تقویم فروش فوق‌العاده به شمسی
  • قابلیت تغییر برچسب (تماس بگیرید) در هر بخش از سایت
  • کاملاً فارسی
  • دارای قابلیت فارسی سازی اعداد قیمت‌ها در فروشگاه
  • رابط کاربری ساده و امکانات دیگر…

بعد از بررسی امکانات ویژه افزونه Persian Woocommerce به نصب و راه‌اندازی این افزونه برای ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس می‌رسیم…

نصب افزونه Persian Woocommerce

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Persian Woocommerce را تایپ کنید و افزونه ترجمه حلقه‌های ووکامرس در وردپرس را نصب و سپس فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه Persian Woocommerce
درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه در نوار کناری (ساید بار) قسمتی بانام ووکامرس فارسی به داشبورد شما اضافه می‌شود، برای نمایش تنظیمات قسمت حلقه‌های ترجمه روی گزینه اول کلیک کنید. انتخاب حلقه های ترجمه در ووکامرس
تصویری را برای شما حاضر کرده‌ایم تا بتوانید قسمت حلقه‌های ترجمه را بهتر درک کنید. در این تصویر فروشگاهی را مشاهده می‌کنید که عنوان این قسمت ترجمه نشده است، علت ترجمه هم یا به علت در دسترس نبودن ترجمه و یا کمبود وقت بوده است. شما می‌توانید از قسمت حلقه‌های ترجمه این رشته را به این قسمت معرفی کنید و متن موردنظر خود را جایگزین کنید. البته چیزی است که باید بدانید: این قسمت را فقط برای موارد ضروری استفاده کنید زیرا این قسمت جایگزین ترجمه قالب یا افزونه و محتوا‌های داخلی نیست. پیش نمایش حلقه های ترجمه
بعدازاینکه روی گزینه حلقه‌های ترجمه کلیک کردید وارد این صفحه می‌شوید، روش کار با این قسمت به این صورت است:
قسمت افزودن حلقه ترجمه:

  1. کلمه موردنظر: متن یا رشته‌ای را که می‌خواهید ترجمه کنید در این فیلد بنویسید (ما در پیش‌نمایش، New Products را اضافه کرده‌ایم)
  2. جایگزین شود با: ترجمه خود را در این فیلد بنویسید تا جایگزین متن فیلد بالا شود (ما در پیش‌نمایش، محصولات جدید را جایگزین کرده‌ایم).
  3. ذخیره حلقه: اگر از جایگزین کردن متن بالا مطمئن هستید و می‌خواهید به لیست حلقه‌های ترجمه اضافه شود روی این گزینه کلیک کنید.

قسمت جستجو:

  1. در این فیلد می‌توانید به دنبال حلقه‌های ترجمه‌شده خود بگردید.

درصورتی‌که می‌خواهید متن جایگزین شده را از لیست حلقه‌های ترجمه پاک‌کنید، متن را انتخاب و گزینه حذف را از فیلد بالایی انتخاب کنید و روی گزینه اجرا کلیک کنید. تنظیمات ووکامرس فارسی
بعد از ترجمه متن (New Products) در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که عنوان این قسمت به محصولات جدید تغییر پیداکرده است. پیش نمایش حلقه های ترجمه
تنظیمات گزینه دوم ابزارها:
بعد از بررسی قسمت حلقه‌های ترجمه به گزینه دوم یعنی ابزارها می‌رسید، برای رفتن به تنظیمات این قسمت روی گزینه ابزارها کلیک کنید. انتخاب ابزارها در ووکامرس فارسی
تنظیمات ابزارهای ووکامرس فارسی:
گزینه‌های اصلی:

  • فروش به استان‌های: اگر محصولات شما برای ارسال به شهرهای دور امکان‌پذیر نیست می‌توانید با انتخاب گزینه فروش به استان‌های خاص، استان‌های موردنظر خود را اضافه کنید تا در صفحه تسویه‌حساب کاربرانی که در لیست استان‌های خاص نیستند، قادر به انتخاب استان دیگری نباشند.
  • فعال‌سازی شهرهای ایران: با فعال‌سازی این گزینه، در صفحه تسویه‌حساب فیلدی اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند.

تنظیمات بزارهای ووکامرس فارسی
گزینه‌های قیمت:

  • فعال‌سازی نمایش برای قیمت: گاهی وقت‌ها به علت نوسان بازار مجبور به برداشتن قیمت از روی محصول می‌شوید اگر می‌خواهید کاربر برای آگاهی از موجودی یا قیمت جدید با شما تماس بگیرد این گزینه را فعال کنید و قیمت محصول را پاک‌کنید تا این گزینه به‌جای قیمت محصول نمایش داده شود. توجه کنید اگر قیمت را صفر کنید به معنای رایگان بودن محصول است و دکمه تماس بگیرید برای کاربران به نمایش درنخواهد آمد.
  • برچسب در صفحه محصول: برای تغییر متن در صفحه محصول از این فیلد استفاده کنید.
  • برچسب در قسمت آرشیوها: برای تغییر متن در قسمت آرشیوها از این فیلد استفاده کنید.
  • برچسب در صفحه اصلی: برای تغییر متن در صفحه اصلی از این فیلد استفاده کنید.
  • برچسب در محصولات مرتبط: برای تغییر متن در صفحه محصولات مرتبط از این فیلد استفاده کنید.
  • برچسب “فروش ویژه”: اگر می‌خواهید برچسب فروش ویژه حذف شود این گزینه را فعال کنید.
  • فارسی سازی قیمت‌ها: اگر قیمت‌های موجود در محصولات فارسی نیستند این گزینه را فعال کنید.

تنظیمات بزارهای ووکامرس فارسی
تاریخ شمسی:

  • تاریخ شمسی: در صفحه افزودن محصول قسمتی وجود دارد که می‌توانید محصول خود را برای فروش فوق‌العاده زمان‌بندی کنید، با فعال‌سازی این گزینه تقویم این قسمت را به تاریخ شمسی تغییر می‌دهد که در ادامه پیش‌نمایش این قسمت را می‌بینید.

تنظیمات بزارهای ووکامرس فارسی
پیش‌نمایش تأثیر فعال‌سازی تاریخ شمسی:
همان‌طور که در بالا گفته شد، بعد از فعال‌سازی تاریخ شمسی به قسمت افزودن محصول جدید بروید و همانند تصویر زیر تاریخ قیمت فروش فوق‌العاده را به‌صورت شمسی مشاهده می‌کنید. پیش نمایش تبدیل به تاریخ شمسی
جمع‌بندی:
یکی از افزونه‌های بسیار کاربردی از مجموعه افزونه‌های ووکامرس، افزونه Persian Woocommerce است که به شما کمک می‌کند تا رشته‌های ترجمه نشده سایت را به زبان فارسی ترجمه کنید و از قابلیت‌های خوب این افزونه لیست شهرهای همه استان‌های کشور است که به‌صورت فیلد کشویی در صفحه تسویه‌حساب اضافه می‌شود و همچنین اضافه کردن دکمه (تماس بگیرید) برای محصولاتی که به هر دلیلی قیمت آن را نمی‌توانید در سایت نمایش دهید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

4 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید
    من ووکامرس فارسی رو نصب کردم.
    فقطیه مشکلی هست که وقتی در بخش حلقه های ترجمه، عبارتی رو وارد میکنم و دکمه ذخیره حلقه رو میزنم، پیغام خطای زیر رو نشون میده:

    Fatal error: Uncaught ArgumentCountError: 3 arguments are required, 2 given in C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-content\plugins\persian-woocommerce\include\class-translate.php:311 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-content\plugins\persian-woocommerce\include\class-translate.php(311): printf(‘single_row(Array) #2 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-admin\includes\class-wp-list-table.php(1362): WP_List_Table->display_rows() #3 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-admin\includes\class-wp-list-table.php(1289): WP_List_Table->display_rows_or_placeholder() #4 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-content\plugins\persian-woocommerce\include\class-translate.php(82): WP_List_Table->display() #5 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-includes\class-wp-hook.php(307): Persian_Woocommerce_Translate->translate_page(”) #6 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-includes\class-wp-hook.php(331): WP_Hook->apply_filters(”, Array) #7 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-includes\plugin.php(474): WP_Hook->do_action(Array) #8 C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-admin\admin.php(259): do_action(‘toplevel_page_p…’) #9 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\_faradars_wp\wp-content\plugins\persian-woocommerce\include\class-translate.php on line 311

    لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنونم

    1. با سلام و احترام، احتمال خیلی زیاد افزونه ووکامرس فارسی با یک شمسی ساز به تداخل خورده، افزونه فارسی ساز یا شمسی ساز اگر دارید غیر فعال کنید

  2. عرض ادب و احترام
    من مشکلاتی در shopping cart ووکامرس دارم .تمامی قسمت های سایت فارسی هستندبه جزء shopping cart دکمه های درون shopping cart از جمله continue shopping,view cart,checkout به صورت انگلیسی هستند. حتی از طریق loco translate ووکامرسی فارسی را چک کردم , تمامی این دکمه ها و قسمت فارسی بودن.این مشکل با اپدیت ووکامرس برای من ایجاد شد.حتی با حلقه ترجمه این قسمت ها را فارسی کردم باز هم درست نشدن.لطفا در این خصوص من را راهنمایی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.