آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه MailChimp

آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه MailChimp

خبرنامه یکی از اصل‌هایی است که بودنش در یک سایت معادل موفقیت آن سایت است چون راه ارتباط سایت با کاربران را فراهم می‌کند اما هر آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با آموزش دیگری متفاوت است چون برای استفاده از خبرنامه سیستم‌های مختلفی هستند که به ما کمک می‌کنند در این آموزش می‌خواهیم آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه Mailchimp را آموزش بدهیم.

داستان آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه Mailchimp

به‌کل عملیاتی که با استفاده از ایمیل برای جذب عضو یا افزایش فروش سایت انجام می‌دهیم ایمیل مارکتینگ (بازاریابی با ایمیل) گفته می‌شود. سیستم‌های مختلفی وجود دارد که به سرویس‌دهنده‌های ایمیل مارکتینگ مشهور هستند (Email Marketing Providers) که باید عرض کنم Mailchipm که در این آموزش می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم فقط یکی از این‌ها است. Constant Contact, AWeber, ConvertKit, GetResponse,Mailerlite و بی نهایت سیستم دیگر ازجمله سیستم‌های مشابه Mailchipm است. افزونه‌های زیادی برای اتصال به این نوع سیستم‌ها عرضه‌شده است که ساده‌ترین آن‌ها افزونه‌های ساخت پاپ آپ هستند. Mailchimp مزیت‌های زیادی دارد که پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر حتماً سری به سایت میل چیمپ بزنید و امکاناتی مثل ساخت ایمیل با کشیدن و رها کردن و اکانت های رایگان، بیشتر آشنا شوید. اگر آماده هستید شروع کنیم و آموزش کاملی در مورد میل چیمپ را از صفر باهم انجام دهیم آماده‌اید؟ بریم شروع کنیم

آموزش نصب افزونه MailChimp For WordPress

برای نصب افزونه فقط کافی است به در منوی وردپرس به بخش افزونه‌ها -> افزودن بروید و کلمه Mailchimp For WordPress را جستجو کنید. آموزش نصب افزونه MailChimp For WordPress بعد از نصب افزونه در وردپرس گزینه‌ای مستقل به اسم MailChimp for WP اضافه می‌شود که تمامی تنظیمات مثل طراحی فرم و متن‌ها از این بخش قابل تنظیم هستند.

اتصال سایت میل چیمپ به وردپرس

قبل از اینکه آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه MailChimp را شروع کنیم و یا تنظیمی در افزونه ایجاد کنیم باید در سایت میل چیمپ عضو شویم و یک کد برای اتصال بین وردپرس و افزونه دریافت کنیم. در ابتدا وارد سایت میل چیمپ می‌شویم برای رفتن به سایت روی کلمه MailChimp کلیک کنید. صفحه را کمی اسکرول (پیمایش) می‌کنیم تا دکمه ثبت‌نام (Sign Up Free) نمایش داده شود و یا اگر نمایش داده نشد روی متن داخل پرانتز کلیک کنید تا مستقیم وارد صفحه ثبت‌نام شوید. ثبت نام در سایت Mailchimp.com حالا فرم ثبت‌نام را پرکنید و ثبت‌نام را تکمیل کنید، فقط یک نکته‌ در ثبت‌نام هست، میل چیمپ روی رمز عبور حساس است و اگر خطای ثبت‌نام دریافت کردید بیشترین عامل آن، رمز عبور است که باید رمز عبور قوی انتخاب کنید. بعد از ثبت‌نام وارد صفحه ورود (Login) شوید و وارد حساب کاربری خودتان شوید. ورود به سایت Mailchimp.com از همین بخش هم می‌توانید وارد صفحه ثبت‌نام شوید که در عکس مشخص‌شده است. بعد از ورود به‌حساب کاربری صفحه را کمی اسکرول کنید تا به بخش Your Api Keys برسید. دریافت کد API در سایت Mailchimp.com اگر Api وجود دارد آن را کپی کنید تا در افزونه استفاده کنیم اما اگر وجود ندارد روی گزینه Create A key کلیک کنید تا Api جدیدی ساخته شود. تبریک 🙂 کار ما با سایت میل چیمپ به اتمام رسید فقط تنها نکته‌ای که می‌ماند این هست که حتماً یک لیست بسازید که ایمیل کاربران را در آن لیست ذخیره کنید. حالا وارد وردپرس شوید و در منو روی بخش تنظیمات افزونه کلیک کنید، وارد بخش زیر می‌شوید. تایید کد API در افزونه MailChimp For WordPress خب حالا در کادری که در عکس در آن کد درج‌شده Api را وارد کنید و ذخیره تغییرات را بزنید. اگر همه‌چیز درست انجام‌شده باشد مشابه عکس در بالای کادر Api برچسب وصل شده نمایش داده می‌شود.

تنظیمات افزونه MailChimp For WordPress

بخش تنظیمات شامل 3 بخش هست که هر بخش را بررسی می‌کنیم.

بخش فرم‌ها

در بخش فرم‌ها 4 تب (زبانه) قابل‌مشاهده است (فیلدها، پیام‌ها، تنظیمات، ظاهر)

تب فیلدها

ویرایش فرم عضویت افزونه MailChimp For WordPress این بخش مخصوص طراحی فرمی است که کاربران برای عضویت در خبرنامه می‌بینند. یک فرم ساده به‌صورت پیش‌فرض ساخته‌شده که برای تغییر متن‌های آن به فارسی بخش‌هایی که در عکس مشخص‌شده را تغییر دهید. اگر می‌خواهید بخش جدیدی اضافه کنید از سه دکمه بالای باکس کدها می‌توانید استفاده کنید. در پایین صفحه هم کد کوتاهی درج‌شده برای استفاده شما در بخش‌های مختلف مثل نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و…

تب پیام‌ها

پیام های فرم در افزونه MailChimp For WordPress پیام‌هایی که کاربر موقع کار با افزونه با آن‌ها مواجه می‌شود را می‌توانید تغییر دهید از پیام‌های موفقیت‌آمیز گرفته تا خطاهایی مثل‌اینکه شما یک‌بار قبلاً عضو شده‌اید و…

تب تنظیمات

تنظیمات فرم در افزونه MailChimp For WordPress چند بخش مهمی که در تب تنظیمات وجود دارد را باهم بررسی می‌کنیم. لیستی که مشترک آن می‌شوند: این بخش لیستی را انتخاب می‌کنیم که می‌خواهیم مشترکین خبرنامه در آن ذخیره شوند (اگر با خطا برخورد کردید مشابه عکس به این دلیل است که لیستی نساخته‌اید) استفاده از قابلیت Double Opt-in: منظور از Double Opt-in تأیید دومرحله‌ای از کاربر هنگام ثبت‌نام است به این معنی که کاربر حتماً باید ایمیل خودش را تأیید کنید تا در لیست خبرنامه ذخیره شود. آدرس دلخواه: اگر می‌خواهید بعد از ثبت‌نام کاربران به صفحه خاصی (مثلاً صفحه تشکر) هدایت شوند آدرس صفحه را اینجا وارد کنید.

تب ظاهر

تنظیمات ظاهر فرم در افزونه MailChimp For WordPress در این بخش می‌توانیم استایل فرم را از داخل لیستم فرم‌های موجود انتخاب کنیم ، با انتخاب هر فرم طراحی فرم اشتراک در خبرنامه تغییر خواهد کرد.

بخش انضمام‌ها

ادغام افزونه های دیگر با افزونه MailChimp For WordPress شما می‌توانید با ادغام این افزونه با افزونه‌های دیگر نتایج جالبی بگیرید مثلاً کسانی که فرم تماس با ما پر می‌کنند ایمیلشان در لیست خاصی ذخیره شود و یا ادغام با افزونه‌هایی که در عکس هم مشاهده می‌کنید.

بخش سایر

سایر تنظیمات در افزونه MailChimp For WordPress بخش سایر مخصوص زمانی است که مشکلی پیش می‌آیند و اجازه می‌دهیم که افزونه مشکلات را دنبال کند تا دلیل مشکلات فرایند اشتراک را پیدا کنیم. در پایین همین صفحه Log یا همان گزارش فعالیت‌های افزونه در یک کادر مشکلی بزرگ درج‌شده است.

جمع‌بندی!

سیستم‌های مختلفی برای سایت یک سیستم عضویت در خبرنامه وجود دارد که هر سیستم امکانات خاص خودش را دارد مثلاً بعضی از سیستم‌ها کاملاً رایگان هستند بعضی‌ها درازای ارسال پول می‌گیرند و بعضی‌ها هم درازای تعداد خاصی عضو آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه Mailchimp دقیقاً نقطه‌ای بود برای شروع کار با سیستم‌های ایمیل مارکتینگ که امیدوارم سیستم‌هایی علاوه بر میل چیمپ را امتحان کنید و بهترین سیستم را انتخاب کنید.

اگر نیاز به آموزش های بیشتر در زمینه راه اندازی سایت های وردپرسی دارید به صفحه آموزش رایگان و آموزش رایگان ووکامرس وردپرس مراجعه کنید. 

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

22 پاسخ

  1. سلام ممنون از این اموزش خوب و جامع ولی متاسفانه میل چیمپ در ایران ف.یلتره و محدودیت 2هزار عضو کلی و 10 هزار ایمیل ماهانه در سرویس رایگانش داره اگر ممکنه یک افزونه و سرویس دیگر هم معرفی کنید که این محدودیت ها و ف.یلترو نداشته باشه. با تشکر

  2. سلام مهندس عزیز یک سوال داشتم.
    آیا ممکن هست وقتی مقاله ای یا تخفیفی در وب سایت قرار میدیم خودکار برای کاربر ارسال بشه یا حتما باید دستی انجام بشه
    ممنون.

    1. با سلام و احترام، بستگی به مدل اون تخفیف داره که دارید در چه شرایطی میدید. ولی در کل شدنی هست

  3. با سلام و وقت بخیر
    یه مشکل هست اگه میشه راهنمایی کنید ممنون.
    بعد وارد کردن کد API پیام خطا نمایش داده میشه و به سایت وصل نمیشه دقیقا این خطا رو میده: خطای برقراری ارتباط Mailchimp: 503 Service Unavailable
    باید چیکار کنم؟؟

  4. سلام وقتتون بخیر ممنون از اموزش کاملتون
    یه سوال داشتم الان من طبق اموزش فعال کردم وقتی ایمیل رو میزنم از طرف سایت یه ایمیل تاییدیه میاد که باید تایید کنم ایمیل رو ،چجوری میتونم این قسمت رو حذف کنم و لازم به تاییدیه نباشد
    و دوم اینکه وقتی طرف عضو خبر نامه شد به صورت خودکار یه ایمیل خوشامد براش ارسال شود
    ممنون از کمکتون

    1. با سلام و احترام
      برای ایمیل خوش آمد گویی شما باید داخل سایت اصلی میل چیمپ یک autoresponde ایجاد کنید که بلافاصله بعد از عضو شدن شخصی در لیست براش ایمیل دلخواه شما ارسال بشه.
      برای مورد تایید دو مرحله ای هم داخل پنل میل چیمپ امکان ویرایشش رو دارید که تک مرحله ایش کنید.

  5. سلام آقای احمدی از زحمتی که کشیدید و اموزشی که گذاشتید بسیار ممنونم دو تا سوال داشتم اگه لطف کنید پاسخ بدید ممنونم چطور میشه کاری کرد بعد از عضویت در خبرنامه ما پیام تایید به ایمیل شخص نره و مستقیما آدرس میل اون وارد میل چیمپ بشه چون الان اون شخص اول باید تایید کنه و سابسکرایب کنه و بعد مشترک خبرنامه ما بشه و سوال دوم بعد از اومدن اتوماتیک خبرنامه و وارد کردن میل داخل باکس مربوطه و زدن کلید عضویت هیچ پیغامی نمیاد و از صفحه پاپ اپ خارج میشه و دوباره که از طریق دکمه عضویت وارد میشیم حالا پیغام رو نشون میده که مثلا عضویت با موفقیت انجام شده برای اینکه بشه همون موقع و تو همون صفحه پیغام ها رو نشون بده باید تو کدوم قسمت تنظیمات وارد بشم ببخشید زیاد شد بازم ممنون از لطف شما

    1. با سلام و احترام
      خواهش میکنم.
      1. از داخل تنظیمات خود سایت میل چیمپ میشه کار کرد که تایید عضویت انجام نشه.
      2. این ایراد باید بررسی بشه ولی معمولا 90 درصد به دلیل api اشتباه هست حتما این مورد رو چک کنید

  6. سلام
    ضمن تشکر از توضیحات کاملتون .
    من تمامی مراحل رو انجام دادم . منتهی متوجه نشدم که وقتی یک کاربر عضو سایت شد ، از کجا به ایمیلش و اطلاعاتی که وارد کرده دسترسی پیدا کنم /

    1. با سلام و احترام
      این اطلاعات در سایت میل چیمپ ذخیره میشن و از اونجا می‌تونید به کل اطلاعات دسترسی داشته باشید

  7. سلام خسته نباشید من ی وسال داشتم چطوری میتونم خبرنامه بعن.ان ی متن خبری برای عضویت به محض باز شدن سایت روی صفحه بنمایش در میادروفعال کنم؟

    1. با سلام و احترام
      میل چیمپ حالت پاپ آپ براتون داره از اون میتونید استفاده کنید

  8. سلام آموزش خیلی خوبی بود.
    فقط میخواستم بدونم چطور باید مثل شما در فوتر عضویت خبرنامه شهر وردپرس را ایجاد کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      از طریق فرم های آماده میل چیمپ یا میلرلایت میتونید استفاده کنید

  9. سلام
    از آموزش کامل افزونه میل چیمپ متشکرم.
    شعار قشنگی انتخاب کرده اید (آموخته ام در زندگی همانند تمبر پستی باشم وقتی به هدفی میچسبم تا رسیدن به مقصد رهایش نکنم.
    )
    پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *