افزودن کدهای دلخواه در هدر و فوتر وردپرس

اضافه کردن کد به سایت روش‌های مختلفی دارد اما بهترین روش آن استفاده از افزونه‌هایی است که این کار را بدون هیچ دست‌کاری انجام می‌دهد برای این کار با این آموزش همراه ما باشید.
افزونه Insert Headers and Footers

تابه‌حال پیش‌آمده که بخواهید کدی را به قالبتان اضافه کنید؟ در آموزش افزونه Insert Headers and Footers با شما خواهیم بود تا با مزایا و معایب روش‌های مختلف و معرفی یک افزونه کار اضافه کردن کد را انجام دهیم.

داستان آموزش افزونه Insert Headers and Footers

برای اضافه کردن کد به سایت روش‌ها مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها همان روشی هست که همه پیشنهاد می‌کنند و آن استفاده از ویرایشگر کدها از بخش نمایش است اما این روش معایب زیادی دارد اگر به هر دلیلی قالب را بخواهید آپدیت کنید کد موردنظر از بین خواهد رفت. درصورتی‌که قالب شما از چایلد تم(بچه پوسته) پشتیبانی کند کد را در چایلد تم وارد کنید تا تغییری در خود قالب اعمال نشود. اما اگر به هر دلیلی دانش فنی یا وقت کافی برای این کار را ندارید افزونه Insert Headers and Footers این کار را برای شما خواهد کرد. در خیلی از موارد می‌توانید از این افزونه اضافه کنید برای مثال درج کد Google Analytics و یا کدهای Css و خیالتان راحت خواهد بود که هیچ تغییری در کدهای قالبتان ایجاد نخواهد شد. مزیت اصلی این افزونه قابلیت اضافه کردن کد به‌صورت جدا در هدر(سر صفحه) و یا فوتر(پاورقی) است. آموزش نصب Insert Headers and Footersدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه گزینه‌ای به نام Insert Headers and Footers در بخش تنظیمات در داشبورد وردپرس اضافه می‌شود. داشبورد افزونه آموزش نصب Insert Headers and Footers
در بخش تنظیمات تفکیک درج‌ها در هدر یا فوتر وجود دارد که به ترتیب مکان درج کدهایی وارد می‌کنید را باهم بررسی می‌کنیم:

بخش اول برای درج که به بخش هدر سایت است که در برنامه‌نویسی به تگ Head معروف است. و بین تگ <head> و  </head> قرار می‌گیرد. این بخش بیشتر مخصوص کدهایی برای گوگل و ابزارهایی که است که کدی به شما می‌دهد که باید در بخش هدر سایت قرار دهید.
بخش تنظیمات افزونه آموزش نصب Insert Headers and Footers
بخش دوم مخصوص درج کد به بخش فوتر (پاورقی) است که اگر می‌خواهید اسکریپتی را بارگذاری کنید یا موردی هست که فکر می‌کنید سنگین به نظر می‌رسد حتماً در این بخش اضافه کنید که آخر همه بارگذاری شود تا سرعت سایت را کاهش ندهد. کار اینجا تمام شد فقط کافی است که کدی که می‌خواهید را حالا اضافه کنید.
بخش تنظیمات افزونه آموزش نصب Insert Headers and Footers

جمع‌بندی:

اضافه کردن کد به سایت روش‌های مختلفی دارد اما بهترین روش آن استفاده از افزونه‌هایی است که این کار را بدون هیچ دست‌کاری انجام می‌دهد.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

    1. با سلام وقت بخیر.
      لطفا آدرس سایتتون رو از بخش چت آنلاین یا تلگرام برای ما ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *