Notice: Function wpdb::prepare was called incorrectly. The query argument of wpdb::prepare() must have a placeholder. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.9.0 افزوده شده است.) in /home/shahrw/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
نمایش مطالب پربازدید در وردپرس + آموزش ویدئویی - مجموعه شهر وردپرس

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس + آموزش ویدئویی

نمایش پست‌های محبوب یکی از نیازهای مهم هر سایت است تا دیگر بازدیدکنندگان نیز بتوانند از پست‌های محبوب شما دیدن کنند. اگر شما هم نیازمند همچین امکانی در سایت وردپرسی خود هستید با آموزش افزونه WordPress Popular Posts همراه ما باشید.
آموزش افزونه Wordpress PopularPosts

در میان افزونه‌های پرطرفدار که در بیشتر سایت‌های وردپرسی استفاده می‌شود می‌توان به افزونه ای اشاره کرد که پست‌های محبوب در سایت ما را به‌صورت یک قالب کلی و یکجا به بازدیدکنندگان معرفی خواهد کرد. در ادامه با آموزش افزونه WordPress PopularPosts همراه شما هستیم.

 

داستانآموزش افزونه WordPress PopularPosts

در این آموزش از سری آموزش‌های شهر وردپرس به معرفی افزونه‌ای می‌پردازیم که کارایی این پلاگین در برجسته کردن پست‌های پرطرفدار بسیار مفید است افزونه WordPress PopularPosts با بیش از ۲۰۰۰۰۰ نصب فعال در دنیای وردپرس محبوب و کارآمد به شمار آمده است.

 

نصب افزونه WordPress Popular Posts

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه WordPress Popular Posts را تایپ کنید و افزونه WordPress Popular Posts را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

WordPressPopularPosts-ShahrWp-6درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
پس از فعال‌سازی افزونه “WordPressPopularPosts در مسیر پیشخوان و در زیر منوی تنظیمات گزینه‌“WordPressPopularPosts ایجاد خواهد شد البته کار با این افزونه به همین مسیر ختم نشده و در ادامه توضیح خواهیم داد.

با کلیک بر روی گزینه “WordPressPopularPosts صفحه‌ای مخصوص تنظیمات عمومی این افزونه را خواهید دید. در این صفحه چندین تب برای تنظیم نمایش محبوب‌ترین مطالب در سایت شمارا  مشاهده خواهید کرد. اولین تب در این تنظیمات برای معرفی بهترین مطالب سایت شما در بازه‌های زمانی مختلف و صرفاً جهت اطلاع شما است و تغییری درروند کاری این افزونه ندارد.
آموزش WordPressPopularPosts


تب Stats:

در فیلدهای Post type و  Limit موارد موردنظر جهت اطلاع را می‌توانید وارد کنید و با کلیک روی گزینه Apply نتایج موردنظر را مشاهده کنید.

تب stats


تب Tools:

تنظیمات دلخواه شما در این قسمت از تنظیمات اعمال خواهد شد.

 

Default thumbnail: در این قسمت از تنظیمات شما می‌توانید یک تصویر پیش‌فرض به‌عنوان تصویر شاخص انتخاب کنید نادر صورت نبود تصویر شاخص این تصویر نمایش داده شود.

 

Pick image from:  در این قسمت از تنظیمات باید مشخص شود، منبع دریافت تصاویری که برای نوشته‌های محبوب در سایت قرار می‌گیرد از تصاویر شاخص همان نوشته یا اولین تصویر قرارگرفته در متن است!

 

Responsive support: در این بخش مشخص می‌کنید که آیا این افزونه از حالت واکنش گرا در دستگاه‌های تلفن همراه و گجت های کوچک استفاده کند یا خیر که قاعدتاً باید آن را فعال نمایید. برای اعمال این تغییرات روی گزینه Apply کلیک می‌کنید.
WordPressPopularPosts-ShahrWp-9


تنظیمات بخش Data:

Log views from: در این بخش مشخص می‌کنید که لاگ بازدید از چه کسانی دریافت شود. به این معنی که مبنای محاسبه بازدیدها بر چه اساسی باشد. بر اساس کاربران ثبت‌شده یا تمامی کاربران

 

Log limit: در این بخش اگر می‌خواهید دریافت این لاگ ها دارای محدودیت باشد این گزینه را فعال نمایید. سپس محدودیت موردنظر خود را به‌صورت روز وارد کنید.

 

Ajaxify widget: در این قسمت درصورتی‌که می‌خواهید ابزارک این افزونه را در حالت ایجکس داشته باشد آن را فعال کنید.

 

WPP Cache Expiry Policy: در این بخش شما می‌توانید خاصیتی به نام کش را فعال نمایید تا سرعت لود سایت شما افزایش یابد.

 

Data Sampling: این قسمت در عملکرد سایت شما تأثیر دارد. بازدیدهای کاربران برای این افزونه در دیتابیس ذخیره می‌شود. در سایت‌های کوچک مشکلی نیست؛ اما در سایت‌های بزرگ و بازدیدهای بالا مشکلاتی در بر خواهد داشت.

 

درنهایت با کلیک بر روی گزینه Apply تنظیمات را ذخیره نمایید.

تنظیمات WordPressPopularPosts

تنظیمات بخش Miscellaneous:


Open links in:
در این بخش مشخص می‌کنید وقتی کاربران روی مطالب کلیک کردند در تب جدید باز شود یا خیر!

 

Use plugin’s stylesheet: در این بخش نیز مشخص می‌کنید که می‌خواهید از استایل‌های پیش‌فرض این افزونه برای زیبایی کار استفاده کنید یا خیر. درنهایت نیز تنظیمات را ذخیره‌سازی نمایید.

تنظیمات بخش Miscellaneous


تب Parameters:

این تب برای توسعه‌دهندگان این افزونه و البته کسانی که می‌خواهند در قالب وردپرس خود از کدهای php استفاده کنند! این افزونه همراه ابزارک خود این نتایج را در سایت اعمال خواهد کرد. برای دسترسی به این ابزارک به پیشخوان و زیر منوی نمایش گزینه ابزارک خواهیم رفت. بروی گزینه ابزارک افزونه “WordPressPopularPosts ” کلیک کرده تا گزینه افزودن ابزارک به نمایش درآید و می‌توانید مشخص کنید ابزارک در کدام قسمت از سایت به نمایش گذاشته شود.

ابزارک افزونه " WordPressPopularPosts "

برای عملکرد بهتر این ابزارک نسبت به تنظیمات درخواستی ما، از تنظیمات مخصوص این ابزارک استفاده خواهیم کرد.

ابزارک افزونه " WordPressPopularPosts "
توضیحات این تنظیمات به‌صورت نوشته بروی عکس‌ها موجود است. ابزارک افزونه " WordPressPopularPosts "
با ذخیره کردن این تنظیمات افزونه شما آماده شروع نمایش مطالب محبوب در سایت شما است. ابزارک افزونه " WordPressPopularPosts "
برای ثبت تغییرات موردنظر بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. ابزارک افزونه " WordPressPopularPosts "


جمع‌بندی:

دقت کنید که برای نمایش مطالب پرطرفدار در وردپرس فقط این آموزش یعنی آموزش افزونه WordPress PopularPosts کافی نیست و قطعاً روش‌های بیشتر با تنظیمات کمتر و بیشتر وجود دارد که می‌شود دقیقاً همین عمل را انجام داد اما به‌هرحال شما می‌توانید در نمایش پست‌ها و نظرات محبوب در سایت از افزونه “WordPressPopularPosts” برای به نمایش گذاشتن هرچه زیباتر و سازمان‌دهی شده اکتفا کنید. این افزونه با عملکرد خوب یکی از پرطرفدارترین افزونه‌های وردپرسی است.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *