درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها در وردپرس

تا حالا شده به این فکر بیفتید که ابزارک‌های سایتتان را به وردپرس دیگری انتقال دهید؟ آموزش درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.
درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها

تا حالا شده به این فکر بیفتید که ابزارک‌های سایتتان را به وردپرس دیگری منتقل کنید؟ درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها دقیقاً برای همین است که چطور ابزارک‌های وردپرس را با کمک افزونه Widget Importer & Exporter برون بری (Export) و درون ریزی (Import) کنید.

داستانآموزش درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها

درون‌ریزی (Import) و برون‌بری (Export) در وردپرس داستانی مفصل و طولانی دارد از ساخت بسته‌های نصبی گرفته تا درون‌ ریزی با افزونه WordPress Importer و افزونه‌های مشابه اما این بار کمی تخصصی‌تر با درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها می‌خواهیم درون‌ریزی (Import) و یا برون‌بری (Export) تهیه کنیم، برای همین سراغ افزونه Widget Importer & Exporter رفته‌ایم تا بتوانیم فقط ابزارک‌های سایت را منتقل کنیم.

 

نصب افزونه Widget Importer & Exporter

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Widget Importer & Exporter را تایپ کنید و افزونه Widget Importer & Exporter را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

آموزش نصب افزونه Widget Importer & Exporterدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه و فعال‌سازی گزینه‌ای در بخش (ابزارها) در منو وردپرس اضافه می‌شود که می‌توانیم به تنظیمات و گزینه‌های این افزونه دسترسی پیدا کنیم.

داشبورد افزونه Widget Importer Exporter


تنظیمات درون‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها:

در بخش تنظیمات افزونه می‌توانیم عملیات انتقال را انجام دهیم فقط کافی است در وردپرس مبدأ و مقصد افزونه را نصب کنیم و در وردپرس مبدأ از گزینه برون‌بری (Export) و در وردپرس مقصد از درون‌ریزی (Import) استفاده کنیم.
فرمت فایل خروجی افزونه .wie است که درصورتی‌که روی گزینه برون‌بری ابزارک‌ها کلیک کنید یک فایل با همین پسوند برای استفاده در بخش درون ریزی (Import) به شما می‌دهد.
تنظیمات درون ریزی و برون بری ابزارک ها


درون‌ریزی ابزارک‌ها:

حالا که فایل را دریافت کردید فقط کافی است در بخش درون‌ریزی روی گزینه (Choose File) کلیک کنید و فایل را به افزونه معرفی کنید و دکمه (درون‌ریزی ابزارک‌ها) را بزنید.
خب حالا توانسته‌اید به ساده‌ترین روش ممکن به کمک افزونه Widget Importer & Exporter از ابزارک‌های سایت خروجی تهیه کنید و در وردپرس دیگری بارگذاری کنید.
نتیجه درون ریزی ابزارک ها


جمع‌بندی:

درون‌ریزی (Import) و برون‌بری (Export) در وردپرس یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که هم برای طراحان سایت و هم برای مدیران سایت‌ها و وبمستر‌ها اهمیت بالایی دارد به این دلیل که ممکن است در وهله اول برون‌بری یک بک‌آپ (پشتیبان) به‌حساب می‌آید. و در مرحله دوم ممکن است که در یک سایت دیگر نیاز به داده‌های تکراری و یا در یک سایت به‌صورت آزمایشی پیاده‌سازی شده است و نیاز به انتقال به سایت اصلی وجود دارد، این موارد همه و همه دست‌به‌دست هم می‌دهند تا ما از سیستم انتقال با روش‌ها و افزونه‌های مختلف استفاده کنیم.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *