آموزش بادی پرس قسمت اول (نصب و راه‌اندازی)

با ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس می‌توانید انجمن‌های تخصصی ایجاد کنید و بسیاری از مشکلات کاربران را درزمینهٔ‌های مختلف برطرف کنید. از دیگر امکانات افزونه بادی پرس این است که به کاربران وردپرس امکان ایجاد صفحه شخصی (پروفایل)، ایجاد پیغام، برقراری ارتباط در گروه‌ها و انجمن‌های مختلف و... را می‌دهد.
ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس

امروزه ارتباطات حرف اول را در تعاملات انسانی می‌زند و حتی با گذر زمان، شاهد ایجاد کسب‌وکارهایی جدید مبتنی بر همین ارتباطات هستیم. در هر عصر و دوره‌ای روش‌های ارتباط انسان‌ها با یکدیگر متغیر بوده است؛ از ارتباط‌های فیزیکی که اولین نوع آن‌ها بوده است و طرفین رو در رو با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند تا روش‌های مختص به امروز که در آن‌ها، فاصله و مکان جغرافیایی، کمترین اهمیت را دارد. در این خصوص آموزشی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند شما را در ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس بسیار کمک کند.

 

داستان آموزش ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس:

همان‌طور که میدانید امروزه، شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند. طبیعتاً افراد مختلف، اهداف مختلفی هم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارند؛ از میل به محبوبیت و خودشیفتگی گرفته تا ایجاد حس غرور و پیشرفت و حتی چشم‌وهم‌چشمی! اما هدف مشترک همه شبکه‌های اجتماعی، ایجاد راهی آسان و سریع و همچنین رایگان، برای ایجاد ارتباط بین افراد مختلف بوده و می‌باشد. وقتی حرف از شبکه اجتماعی می‌شود بدون شک اولین نامی که به یادمان میاید، Facebook است. تا سال 2014 میلادی، سود شبکه فیس‌بوک نزدیک به 5000 میلیون دلار تخمین زده شده است که این خود نشان از اهمیت شبکه‌های اجتماعی در عصر ما و تأثیر شگرف آن در زندگی روزمره ما می‌باشد.

فارغ از تمام نکاتی که گفته شد و به دور از تمام اطلاعات ذکرشده، شما هم می‌توانید، شبکه اجتماعی موردنظر خود را به‌راحتی بسازید.

BuddyPress چیست؟

افزونه‌ای است که به کاربران وردپرس امکان ایجاد صفحه شخصی (پروفایل)، ایجاد پیغام، برقراری ارتباط در گروه و انجمن‌های مختلف و … را فراهم می‌کند.

ازآنجاکه اغلب کاربران، به‌اشتباه، BuddyPress و BBPress را یکی در نظر می‌گیرند، لازم است تفاوت این دو را بدانید و مثل دیگر کاربران دچار اشتباه نشوید. BBPress بیشتر برای ایجاد فروم (forums) استفاده می‌شود که هدف کلی آن پرسش و پاسخ است، اما BuddyPress علاوه بر قابلیت ایجاد فروم، توانایی ساخت شبکه اجتماعی همانند فیس‌بوک را دارا است که در آن کاربرها می‌توانند پروفایل خاص خود را داشته باشند، مشغول به ساخت گروه و انجمن شوند، پیام‌های شخصی ارسال کنند و کاربردهای بسیار بیشتری که BBPress از آن‌ها بی‌بهره است.

اما شباهت‌های زیادی هم دارند ازجمله اینکه هر دو توسط یک کمپانی مشترک ساخته و توسعه داده‌شده‌اند و یا اینکه رایگان هستند و هرکدام از آن‌ها از پلتفرم php و mysql استفاده می‌کنند.

بعد از بررسی افزونه BuddyPress به نصب و راه‌اندازی افزونه برای ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس می‌پردازیم.

نصب افزونه BuddyPress

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه BuddyPress را تایپ کنید و افزونه را نصب و سپس فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه BuddyPress

درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.

در این بخش اطلاعات کلی افزونه، گروه سازنده، نسخه در دسترس شما، امکانات این افزونه و… را می‌توانید مشاهده کنید؛ مانند تصویر زیر، ابتدا بر روی گزینه “نصب کامپوننت‌ها” کلیک کنید.

نصب کامپوننت‌ها در افزونه BuddyPress

بعد از کلیک بر روی گزینه (کامپوننت‌ها) به این بخش هدایت می‌شوید که توصیه می‌شود همانند تصویر زیر همه کامپوننت‌ها را فعال کنید.
انتخاب همه گزینه ها

در مرحله بعد، به بخش تنظیمات وردپرس بروید و سپس روی گزینه (پیوندهای یکتا) کلیک کنید و از قسمت گزینه‌های پیوند یکتا گزینه “نام نوشته” را انتخاب کنید.
انتخاب گزینه پیوند یکتا
اکنون به تنظیمات عمومی وردپرس بروید:

  • تیک “هرکسی می‌تواند نام‌نویسی کند” را فعال می‌کنید
  • سپس “نقش پیش‌فرض” را همانند تصویر زیر، روی “مشارکت‌کننده” قرار دهید

تنظیمات افزونه BuddyPress

اکنون‌که افزونه BuddyPress را نصب‌کرده‌اید، در قسمت تنظیمات، متوجه وجود گزینه‌ای جدید به نام “بادی پرس” می‌شوید که با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید وارد تنظیمات این افزونه می‌شوید.
انتخاب گزینه بادی پرس
پس‌ازاینکه وارد صفحه تنظیمات افزونه ذکرشده شدید، باید بخش‌هایی که تمایل دارید تا در سایت داشته باشید را تعیین کنید و یا اینکه لینک برگه‌ای را که ایجاد کرده‌اید را به قسمت موردنظر بدهید تا Buddypress بر روی آن پیاده‌سازی شود.

اکنون وارد صفحه اصلی سایت شوید و با توجه به قالب نصب‌شده، بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید، اکنون باید مشخصات خواسته‌شده را وارد کنید:
ایجاد حساب کاربری
بعد از کلیک بر روی گزینه “تکمیل ثبت‌نام” صفحه زیر به نمایش درمی‌آید که همان‌طور که در عکس زیر مشخص است باید به‌حساب ایمیلی که وارد کرده‌اید بروید واکانت خود را فعال کنید.
تائیدیه ثبت نام افزونه BuddyPress

اگر گزینه‌هایی که برای لیست ثبت‌نام کاربر موجود هستند را نمی‌پسندید و یا مایل هستید گزینه‌های دیگری مثل تحصیلات، تاریخ تولد و… را از کاربر بگیرید، می‌توانید به بخش کاربران، فیلدهای پروفایل بروید و با توجه به طرحی که در سردارید، فیلد موردنظر خود را ایجاد کنید و یا اینکه فیلدهای موجود را ویرایش کنید.
افزدن فیلد جدید برای شناسایی دقیق کاربران


جمع‌بندی:

با ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس می‌توانید انجمن‌های تخصصی ایجاد کنید و بسیاری از مشکلات کاربران را درزمینهٔ‌های مختلف برطرف کنید. از دیگر امکانات افزونه بادی پرس این است که به کاربران وردپرس امکان ایجاد صفحه شخصی (پروفایل)، ایجاد پیغام، برقراری ارتباط در گروه‌ها و انجمن‌های مختلف و… را می‌دهد، افزونه‌های مکمل دیگری برای توسعه افزونه BuddyPress وجود دارد که شما را در امر ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس یاری می‌کند. شما می‌توانید باکمی خلاقیت و ایده‌های جذاب، به‌راحتی شبکه اجتماعی دلخواه خود را بسازید…

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *