Notice: Function wpdb::prepare was called incorrectly. The query argument of wpdb::prepare() must have a placeholder. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.9.0 افزوده شده است.) in /home/shahrw/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
روشی برای عیب‌یابی وردپرس - مجموعه آموزشی شهر وردپرس

روشی برای عیب‌یابی وردپرس

با عیب‌یابی وردپرس با استفاده از افزونه P3 می‌توانید وب‌سایت خود را در سریع‌تر و بهینه‌تر از قبل کنید، تنها با چند کلیک می‌توانید همین الان اقدام کنید.
عیب‌یابی وردپرس با استفاده از افزونه P3

آیا تابه‌حال پیش‌آمده که به مشکلی در وردپرس برخورد کنید و متوجه نشوید که این مشکل دقیقاً از کدام بخش وردپرس است؟ با آموزش عیب‌یابی وردپرس با استفاده از افزونه P3 در خدمت شما هستیم تا باهم علت برخی از مشکلات را بررسی کنیم.

داستان آموزش عیب‌یابی وردپرس با استفاده از افزونه P3

روش‌های مختلفی برای عیب‌یابی وردپرس وجود دارد از روش‌هایی مثل کار کردن دستی گرفته تا افزونه‌های رایگان و پولی اما افزونه P3 یا کامل‌تر بگوییم: (P3 (Plugin Performance Profiler، این امکان را به شما میدهد که وردپرس را بررسی کنید و ریزبه‌ریز آن را دربیاورید و در آخر جدولی به شما از کارکرد افزونه و استفاده از منابع می‌دهد که می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که مشکل از کجاست.

نصب افزونه (P3 (Plugin Performance Profiler

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه (P3 (Plugin Performance Profiler را تایپ کنید و افزونه (P3 (Plugin Performance Profiler را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

آموزش نصب افزونه P3درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه در وردپرس یک گزینه به داشبورد وردپرس به اسم P3 Plugin Profiler در بخش ابزارها اضافه می‌شود.داشبورد افزونه P3
بعد از کلیک روی گزینه (P3 Plugin Profiler) به تنظیمات افزونه هدایت می‌شوید که پیشنهاد می‌کنیم که به این بخش خوب دقت کنید!

پنل اصلی افزونه (P3 (Plugin Performance Profiler
داخل پنل اصلی برای اولین بار اطلاعات زیادی مشاهده نمی‌کنیم فقط تعداد افزونه‌هایی که در وردپرسمان نصب‌کرده‌ایم قابل‌نمایش است. قبل از شروع عیب‌یابی روی گزینه Advanced Settings کلیک می‌کنیم تا بخش‌هایی را باهم بررسی کنیم.

پنل اصلی افزونه P3
Use My Ip Address:
در این بخش امکان تعیین آدرس IP را دارید یا تعیین کنید که از IP سیستم خودتان برای عملیات اسکن استفاده شود.
(Attempt to disable opcode optimizers (recommended:
با انتخاب این گزینه سرعت اسکن سریع‌تر انجام می‌شود به دلیل برخی بهینه‌ساز ها که توصیه می‌کنیم تیک دار باشد.
Attempt to circumvent browser cache: این بخش برای دور نگه‌داشتن حافظه پنهان مرورگر است که پیشنهاد می‌شود که تیک دار شود.
Debug mode: حال اشکال‌زدایی برای نمایش حدود ۱۰۰ گزارش از اسکن‌های انجام‌شده است. درنهایت برای تائید نهایی تنظیمات روی گزینه OK کلیک می‌کنیم.
بخش تنظیمات پیشرفته افزونه P3

شروع اسکن:

حالا برای شروع کار با افزونه فقط کافی است که روی گزینه Start Scan (داخل عکس مشخص‌شده است) کلیک کنید تا عملیات بررسی منابع و افزونه‌ها شروع شود.
یک نام برای اسکن انتخاب کنید و یا از اسمی که افزونه انتخاب می‌کند استفاده کنید درنهایت بر روی گزینه (Auto Scan) کلیک کنید. گزینه (Manual Scan) برای وقتی است که شما می‌خواهید بخش خاصی از سایت را مورد بررسی قرار دهید. درنهایت منتظر بمانید تا عملیات اسکن به اتمام برسد…
شروع اسکن در P3
بعد از اتمام اسکن بر روی گزینه (View Results) کلیک کنید تا نتایج اسکن انجام‌شده به‌صورت نمایش داده شود. اگر به هر دلیلی در هنگام اسکن به مشکل برخورد کردید حتماً دوباره تست کنید و در صورت بروز خطای ۵۰۰ پشت سر هم با هاستینگ خودتان ارتباط برقرار کنید و درنهایت هاست خودتان را ارتقاء دهید.
اتمام اسکن در افزونه P3


مشاهده آمار در آموزش عیب‌یابی وردپرس با استفاده از افزونه
P3

مهم‌ترین مزیتی که این افزونه در بخش مشاهده آمار دارد نمایش فهرستی از کلیه افزونه‌ها و میزان استفاده آن‌ها از منابع سرور است و در کنار این، میزان تأثیر افزونه‌ها بر روی سرعت سایت همچنین میزان استفاده از پایگاه داده (دیتابیس) را در خود جا داده است.
توجه کنید: این افزونه بر روی سرعت سایت و فشار بر روی سرور تأثیر دارد پس اگر کارتان با این افزونه به پایان رسید حتماً آن را غیرفعال کنید که مشکلی در آینده ایجاد نکند.مشاهده آمار اسکن در افزونه P3
همین‌طور که مشاهده می‌کنید، فقط تنها موردی که قابل اشاره است اینجاست که درصورتی‌که خطایی و استفاده زیاد از منابع توسط افزونه‌ای را مشاهده کردید باید یا آن را غیرفعال کنید یا مشکل را برطرف کنید که حتماً در آموزش‌های دیگر در مورد روش‌های عیب‌یابی دستی و برخی افزونه‌های خاص صحبت خواهیم کرد.

جمع‌بندی:
با عیب‌یابی وردپرس با استفاده از افزونه P3 می‌توانید وب‌سایت خود را در سریع‌تر و بهینه‌تر از قبل کنید، تنها با چند کلیک می‌توانید همین الان اقدام کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *