5 مورد از مؤثرترین فیلم‌های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی

دیدن فیلم‌های مختلف یکی از بهترین‌ راه‌های تقویت زبان انگلیسی است، این روش به شما کمک می‌کند مهارت شنیداری و گفتاری‌تان را تقویت کنید و بتوانید کاملاً واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنید. در این مقاله ابتدا درباره مزایای یاد گرفتن زبان انگلیسی با استفاده از فیلم دیدن صحبت می‌کنیم، سپس لیستی از فیلم‌‌های مناسب برای تقویت زبان انگلیسی به شما ارائه خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

5 مورد از مؤثرترین فیلم‌های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی

سال‌های سال است که در کلاس‌های مختلف زبان شرکت می‌کنید اما نمی‌توانید خوب و روان به زبان انگلیسی صحبت کنید؟ کتاب‌ زبان‌های متفاوتی را مطالعه کرده‌اید اما نمی‌توانید متوجه منظور انگلیسی‌زبان‌ها شوید؟ فکر می‌کنید هرگز نمی‌توانید به زبان انگلیسی مسلط شوید؟ برای یاد گرفتن زبان انگلیسی ساخته نشده‌اید؟

اینطور نیست! همه انسان‌های روی کره زمین می‌توانند زبان یاد بگیرند، همانطور که اولین زبان یعنی زبان مادری‌شان را یاد گرفته‎اند! شما یک بار موفق شده‌اید به یک زبان سخت مسلط شوید، برای بار دوم هم می‌توانید، فقط باید در روشی که برای یادگیری پیش گرفته‌اید تجدید نظر کنید.

دیدن فیلم‌های مختلف یکی از بهترین‌ راه‌های تقویت زبان انگلیسی است، این روش به شما کمک می‌کند مهارت شنیداری و گفتاری‌تان را تقویت کنید و بتوانید کاملاً واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنید.

در این مقاله ابتدا درباره مزایای یاد گرفتن زبان انگلیسی با استفاده از فیلم دیدن صحبت می‌کنیم، سپس لیستی از 5 فیلم‌ مناسب برای تقویت زبان انگلیسی به شما ارائه خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

بهترین-فیلم‌ها-برای-یادگیری-زبان

چرا زبان انگلیسی را با فیلم دیدن یاد بگیرم؟

  • زبان انگلیسی واقعی را یاد می‌گیرید

زبان انگلیسی که در فیلم‌ها می‌شنوید، تقریباً زبان انگلیسی واقعی است! افراد انگلیسی‌زبان نیتیو بسیار تند و با لهجه‌های خاص صحبت می‌کنند، این لحن، لهجه و تسلط را در هیچ کلاس زبانی پیدا نمی‌کنید. پس از دیدن فیلم‌های مختلف، گوش شما به صدای افراد نیتیو آشنا شده و عادت می‌کند، در نتیجه راحت‌تر متوجه منظورشان می‌شوید.

 

  • کلمات زبان انگلیسی را از راه درست یاد می‌گیرید

حفظ کردن واژگان یک زبان از روی دیکشنری بیهوده‌ترین روش یادگیری یک زبان است! زمانی که زبان انگلیسی را از طریق فیلم دیدن یاد می‌گیرید، کلمات مختلف در جملات متفاوت بارها و بارها به گوشتان می‌خورد، در نتیجه دیرتر آن‌ها را فراموش می‌کنید به علاوه با تلفظ صحیح این کلمات آشنا می‌شوید.

 

  • با تلفظ‌ها، لحن، لهجمه و آوای زبان انگلیسی آشنا می‌شوید

 

کلمه‌های یک زبان تنها بخشی از منظور افراد را می‌رسانند! موارد دیگری مثل لحن، زبان بدن، تن صدا، حالت صورت هم قسمت مهمی از انتقال پیام را بر عهده دارند.

در همین زبان فارسی خودمان هم این قانون برقرار است، مثلاً کلمه بسیار ساده “ها” بسته به لحن و موقعیت می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد:

  1. متوجه نشدم؟
  2. بله؟
  3. یعنی چی؟
  4. منظورت را گرفتم

و ….

فیلم دیدن به شما در یاد گرفتن لحن و لهجه و آوای زبان انگلیسی کمک به سزایی می‌کنند.

 

نکته: راه تبدیل شدن به یک مترجم حرفه‌ای طولانی است، فقط آشنا بودن با زبان انگلیسی کافی نیست! یک مترجم حرفه‌ای تسلط کاملی بر دو زبان مبدأ و مقصد، توانایی ترجمه، مهارت نویسندگی دارد و با زمینه‌های تخصصی آشناست. پیدا کردن یک مترجم حرفه‌ای کار ساده‌ای نیست، چطور می‌توانید ترجمه یک متن مهم را به فردی رندوم بسپارید؟

ترنسیس، پلتفرم تخصصی ترجمه، مجموعه‌ای 5000 هزار نفری از مترجمان حرفه‌ای، با سابقه مشخص و رنک‌بندی شده است که کار شما را برای یافتن مترجم بسیار ساده کرده است..

ترجمه متون خود را به سایت ترجمه تخصصی آنلاین ترنسیس بسپارید و نتیجه‌ای با کیفیت تحویل بگیرید، برای ثبت سفارش ترجمه در ترنسیس روی لینک بالا کلیک کنید.

 

لیست فیلم‌های مناسب برای تقویت زبان انگلیسی

1.     انیمیشن Toy Story

داستان اسباب‌بازی‌ها یا به انگلیسی Toy Story، انیمیشی ساخته شده توسط کمپانی پیکسار است؛ تا کنون 4 فیلم مختلف از این انیمیشن منتشر شده است.

خلاصه داستان:

داستان اسباب‌بازی‌ها ماجراهای زندگی اسباب‌بازی‌های انسان‌‌نمایی است که متعلق به کودکی به نام اندی هستند و طی فیلم اتفاقاتی مختلفی میفتد که اسباب‌بازی‌های باید با آن‌ها سر و کله بزنند و به روش خودشان مشکلات را حل کنند.

*دیدن این فیلم زیبا علاوه بر اینکه اوقات خوشی را برای شما به وجود می‌آورد، کمک می‌کند زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید و با لهجه انگلیسی آمریکایی بیشتر آشنا شوید.

 

2.     فیلم Forrest Gump

فیلم فارست گامپ (Forrest Gump) یک فیلم دراما – کمدی است که در سال 1994 به کارگردانی رابرت زمکیس ساخته شده است.

خلاصه داستان:

این فیلم داستان زندگی مرد ساده‌ای به نام فارست گامپ است، فارست آی‌کیو پایینی دارد اما انسان خوش‌قلبی است، او در طی فیلم با انتخاب‌هایش ماجراهای عجیب و گاهاً اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند.

*فارست گامپ از آن فیلم‌هایی است که قلب شما را سرشار عشق می‌کند، به علاوه کمک می‌کند زبان‌ انگلیسی خود را تقویت کرده و با نحوه صحبت کردن انگلیسی آمریکایی بیشتر آشنا شوید.

 

3.     فیلم The Shawshank Redemption

فیلم رستگاری در شاوشنک یک درام جنایی است که در سال 1994 به کارگردانی فرنک دارابونت ساخته شده است. این فیلم به عنوان برترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود و در فهرست IMDb در رتبه یک قرار دارد.

خلاصه داستان:

رستگاری در شاوشنک، ماجرای زندگی مردی جوانی به نام اندی دورفین است که به اتهام قتل همسرش به زندان افتاده و ادعا دارد که بی‌گناه است، در ادامه داستان ماجراهای زندگی اندی در زندان، تعاملش با سایر زندانی‌ها و تلاش‌های او در مسیر آزادی از زندان است.

*رستگاری در شاوشنک فیلمی الهام‌بخش است که 100 درصد ارزش دیدن را دارد، به علاوه به تماشای این فیلم به شما در تقویت لهجه آمریکایی، مهارت شنیداری و گفتاری‌تان در زبان انگلیسی کمک می‌کند.

نکته: در ابتدای راه که تازه شروع به دیدن فیلم به زبان انگلیسی کرده‌اید، بهتر است از زیرنویس استفاده کنید.

می‌دانستید ترجمه فیلم و ویدئو یکی از سخت‌ترین انواع ترجمه است و مترجم باید علاوه بر دانش زبانی، مهارت ترجمه به عبارات و اصطلاحات عامیانه در هر دو زبان هم مسلط باشد.

تیم ترجمه فیلم ترنسیس در حاضر بهترین تیم ترجمه فیلم ایران است و از مترجمانی حرفه‌ای و باسابقه تشکیل شده که تعداد زیادی فیلم و سریال، ویدئو در ژانرها و زمینه‌های مختلف ترجمه کرده‌اند.

توصیه ما به شما این است که ترجمه ویدئو و فیلم‌ را بهترین‌ها بسپارید، برای مراجعه به سایت ترنسیس روی لینک بالا زده و تنها با چند کلیک ساده سفارش ترجمه ویدئو خود را ثبت کنید. با ترنسیس، خیالتان از ترجمه راحت است.

 

4.     فیلم The Hunger Games

بازی‌های گرسنگی یا به انگلیسی همان The Hunger Games، فیلمی در ژانر اکشن است که به کارگردانی گری راس ساخته و در سال 2012 اکران شد. این فیلم بر اساس یک رمان سه‌گانه با همین نام ساخته شده است.

خلاصه داستان:

داستان این فیلم در کشوری خیالی به نام پانم اتفاق می‌افتد که مکانی است پسا رستاخیزی!

در این کشور هر ساله تعدادی دختر و پسر انتخاب می‌شوند که باید در مسابقه‌ خطرناکی “بازی‌های گرسنگی” شرکت کنند که به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود، در این مسابقه شرکت‌کننده‌ها باید یکدیگر را بکشند و در نهایت هر کسی که زنده بماند، برنده بازی خواهد بود.

*اگر به ژانر اکشن و پسا رستاخیزی علاقه‌ دارید این فیلم جذاب علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده است، در تقویت زبان انگلیسی هم مفید خواهد بود.

 

5.     فیلم The Social Network

فیلم شبکه اجتماعی، به انگلیسی The Social Network، فیلمی درام ساخته دیوید فیچر است که در سال 2010 اکران شد.

خلاصه داستان:

این فیلم درباره شبکه اجتماعی فیسبوک، ماجراهای به وجود آمدن این شبکه اجتماعی و زندگی مارک زاکربرگ طراح و خالق آن است.

*این فیلم الهام‌بخش به شما کمک می‌کند یک بار هم که شده از یاد گرفتن زبان انگلیسی لذت ببرید.

 

در آخر …

در این مقاله درباره تقویت زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم صحبت کردیم، از برتری‌های این روش آموزشی نسبت به سایر روش‌ها مثل شرکت در کلاس‌های زبان و مطالعه‌های کتب آموزشی گفتیم و در قسمت بعد 5 فیلم جذاب و مناسب برای یادگیری زبان را لیست کردیم.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از این پس بتوانید از یاد گرفتن زبان انگلیسی لذت ببرید.

اگر نکته خاصی در این مورد می‌دانید و یا فیلم خوبی می‌شناسید که به تقویت زبان انگلیسی کمک می‌کند، آن را حتماً با ما در میان بگذارید. مشتاقانه منتظر کامنت‌های شما هستیم. ☺

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *