محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس

همان‌طور که می‌دانید وردپرس به‌طور پیش‌فرض محدودیتی برای دسترسی کاربران و نویسندگان در بخش رسانه ندارد و هر فردی که در سایت ثبت‌نام می‌کند می‌تواند فایل‌های بارگذاری شده شما را مشاهده و یا دانلود کند، برای اینکه بتوانید دسترسی را محدود کنید می‌توانید با راه‌اندازی افزونه Restrict Media Library Access این امر را محقق کنید.

همان‌طور که می‌دانید وردپرس به‌طور پیش‌فرض محدودیتی برای دسترسی کاربران و نویسندگان در بخش رسانه ندارد و هر فردی که در سایت ثبت‌نام می‌کند می‌تواند فایل‌های بارگذاری شده شما را مشاهده و یا دانلود کند، برای اینکه بتوانید دسترسی را محدود کنید می‌توانید با راه‌اندازی افزونه Restrict Media Library Access این امر را محقق کنید. این محدودیت باعث می‌شود کاربر و یا نویسنده بخش رسانه شما را خالی مشاهده کنند و تنها فایل‌هایی که خودشان به بخش رسانه افزوده‌اند را مشاهده، ویرایش و یا حذف کنند، بعد از آشنایی با کاربرد این افزونه به آموزش محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس می‌رسیم، با ما همراه باشید.

داستان آموزش محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس

یکی از موارد امنیتی که در وب‌سایت‌های وردپرسی باید مراعات شود محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس است اگر شما هم وب سایتی دارید که نویسنده و کاربران همچنان به بخش رسانه دسترسی دارند در اولین فرصت با افزونه Restrict Media Library Access این محدودیت را برای آن‌ها ایجاد کنید. چند وقت پیش به درخواست یکی از کاربران به بررسی محتوای وب‌سایت ‌آن پرداختیم و متوجه شدیم که یکی از اعضای سایت از این شکاف وردپرس استفاده کرده است و محتوای آپلود شده این سایت را به این صورت به سرقت می‌برد ولی ازاین‌پس محدودیت ایجادشده، دسترسی این افراد را محدود می‌کند. به شما پیشنهاد می‌شود که حتماً از این افزونه برای سایت وردپرسی خود استفاده کنید تا بتوانید مدیریت بهتری روی محتوا‌های خود داشته باشید.

امکانات ویژه افزونه Restrict Media Library Access عبارت است از:

  • قابلیت محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس
  • رابط کاربری بسیار آسان
  • قابلیت مخفی سازی محتوا از دید کاربران و نویسندگان
  • قابلیت نمایش بخش رسانه کاربران و نویسندگان توسط مدیران و ویرایشگران
  • بدون نیاز به کد نویسی در قسمت فانکشن سایت
  • کد نویسی تمییز و بدون تداخل بین افزونه‌ها

بعد از بررسی امکانات ویژه افزونه Restrict Media Library Access به نصب و راه‌اندازی آن می‌رسیم. با آموزش محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس همراه ما باشید.

نصب افزونه Restrict Media Library Access

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Restrict Media Library Access را تایپ کنید و افزونه Restrict Media Library Access را نصب و سپس فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه Restrict Media Library Access
درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه Restrict Media Library Access به نوار کناری (ساید بار) گزینه‌ای اضافه نمی‌شود، زیرا این افزونه به‌صورت کاملاً خودکار مشکل محدود کردن دسترسی کاربران و نویسندگان از بخش رسانه‌ وردپرس را به‌طور کامل برطرف می‌کند و نیازی به تنظیمات و یا کد نویسی خاصی نیست.      

جمع‌بندی:
در این آموزش یاد گرفتید که چگونه برای کاربران و نویسندگان وب‌سایت محدودیت دسترسی به بخش رسانه ایجاد کنید. با نصب افزونه Restrict Media Library Access کاربران و نویسندگان،دیگر قادر به مشاهده ویا دانلود رسانه‌های بارگذاری شده شما نیستند.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *