پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس

افزونه Simple Cache به شما کمک می‌کند تا با پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس سرعت لود برگه‌ها و همچنین افزایش رتبه جی تی متریکس را در بین سایت‌های دیگر حس کنید.
پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک سایت، سرعت لود شدن و داشتن رتبه‌بندی مناسب در سایت جی تی متریکس (GTMETRIX) است. برای افزایش سرعت سایت، افزونه‌های بسیاری وجود دارد که اکثر این افزونه‌ها به‌صورت رایگان نمی‌باشند، ولی در مقابل کیفیت بیشتری نسبت به افزونه‌های رایگان دارند. افزونه Simple Cache یکی از افزونه‌های مفید و خوب در این زمینه است که توانسته با رعایت جستجو در الگوهای خاص نتایج بهتری داشته باشد. این افزونه با داشتن پنل پیشرفته و درعین‌حال با تنظیماتی ساده توانسته کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این افزونه به شما کمک می‌کند تا با پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس سرعت لود برگه‌ها و همچنین افزایش رتبه جی تی متریکس را در بین سایت‌های دیگر حس کنید، اگر همچنان مشتاق استفاده از این افزونه هستید با آموزش پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس همراه ما باشید.

داستان آموزش پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس با افزونه Simple Cache

حتماً برای شما هم پیش‌آمده است، بااینکه در کد‌های سایت تغییراتی را اعمال کرده‌اید ولی به علت کرش کردن سایت قادر به مشاهده تغییرات نیستید، علت این مشکل کرش کردن سایت شما است که با بارگذاری اطلاعات قبلی نمی‌توانید تغییرات را ببینید، شما می‌توانید با پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس به همراه افزونه Simple Cache در عین سادگی تغییرات ایجادشده را مشاهده کنید، البته این افزونه قابلیت‌های دیگری هم دارد که به بررسی امکانات ویژه این افزونه می‌پردازیم.

امکانات ویژه افزونه Simple Cache عبارت است از:

  • قابلیت پاک‌سازی حافظه پنهان در کمترین زمان ممکن
  • قابلیت تنظیم زمان برای تکرار پاک‌سازی خودکار
  • قابلیت فشرده‌سازی در حد Php
  • قابلیت معاف کردن صفحات مشخص
  • قابلیت تنظیم افزونه در حالت پیشرفته
  • قابلیت پاک‌سازی صفحات به‌صورت اختصاصی
  • قابلیت جستجو در الگوهای خاص
  • دارای تنظیمات تخصصی و کاربردی

بعد از آشنایی با امکانات ویژه افزونه Simple Cache اگر آماده هستید بریم سراغ نصب و راه‌اندازی افزونه Simple Cache برای پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس…

نصب افزونه Simple Cache

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Simple Cache را تایپ کنید و افزونه Simple Cache را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

نصب افزونه Simple Cache
درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از فعال‌سازی افزونه Simple Cache به نوار کناری (سایدبار) بروید و از قسمت تنظیمات روی گزینه Simple Cache کلیک کنید. انتخاب گزینه Simple Cache
تنظیمات این افزونه به این صورت است که:

  • Enable Advanced Mode: برای فعال‌سازی حالت پیشرفته این گزینه را فعال کنید.
  • Enable Page Caching: با فعال‌سازی این گزینه پاک‌سازی حافظه پنهان برگه‌ها شروع به کار کردن می‌کند.
  • Exception URL(s): می‌توانید در این فیلد آدرس صفحاتی که می‌خواهید معاف از پاک‌سازی این افزونه باشند را وارد کنید.
  • Enable Regex: با فعال کردن این گزینه به افزونه این اجازه را می‌دهید که الگو‌های خاصی را پاک‌سازی کند.
  • Expire page cache after: با تنظیم مقدار این فیلد می‌توانید زمان پاک‌سازی مجدد را به افزونه یادآوری کنید و هرچند دقیقه یک‌بار این عمل را تکرار کند بدون اینکه نیاز باشد شما کاری انجام دهید.

تنظیمات افزونه Simple Cache
ادامه تنظیمات افزونه
Simple Cache ازاین‌قرار است:

  • Enable In-Memory Object Caching: فعال‌سازی این گزینه باعث ذخیره نتایج پایگاه داده در حافظه این افزونه می‌شود.
  • Enable gzip Compression: فعال‌سازی این گزینه باعث فشرده‌سازی در حد Php می‌شود و با فرمت gzip در Apache یا nginx تنظیم می‌شود.

برای پاک‌سازی کش روی گزینه Purge Cache کلیک کنید و در انتها برای ذخیره تنظیمات روی گزینه Save Changes کلیک کنید. تنظیمات افزونه Simple Cache
جمع‌بندی:
افزونه Simple Cache به شما کمک می‌کند تا با پاک‌سازی حافظه پنهان در وردپرس سرعت لود برگه‌ها و همچنین افزایش رتبه جی تی متریکس را در بین سایت‌های دیگر حس کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.