میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست مطالب

فهرست مطالب

نمایش آمار بازدید از مطالب در وردپرس + آموزش ویدئویی

آموزش افزونه WP PostViews

تقریباً کمتر سایتی را مشاهده می‌کنید که آمار نمایش مطالب خود را در صفحه هر مطلب نمایش ندهد، برای همین امروز با آموزش افزونه WP-PostViews در خدمت شما هستیم تا بازدید مطالب را برای کاربران سایت به نمایش در بیاوریم.

 

داستان آموزش افزونه WP PostViews

مخزن وردپرس پر است از انواع افزونه‌های مختلف برای نمایش بازدید و آمار و حتی نمایش آمار به کاربران اما افزونه WP-PostViews
چندین مزیت دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

امکانات ویژه افزونه WP-PostViews:

  • سبکی خاص بدون فشار به سرور
  • رابط کاربری آسان
  • و…

 

برای نمایش آمار برای خودمان نیاز به هیچ نوع تنظیم خاصی ندارد اما برای نمایش در بخش خاصی از قالب سایت نیاز به قرار دادن چندین کد در قالب سایت داریم که در این آموزش یعنی آموزش افزونه WP-PostViews ریزبه‌ریز افزونه را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

نصب افزونه WP-PostViews

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه WP-PostViews را تایپ کنید و افزونه WP-PostViews را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

نصب افزونه WP-PostViewsدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
پس از نصب و فعال‌سازی افزونه گزینه‌ای بانام PostViews در بخش تنظیمات وردپرس اضافه می‌شود برای انجام تنظیمات روی این گزینه کلیک کنید.
انتخاب گزینه PostViews


تنظیمات افزونه
WP PostViews بخش بازدید مطالب:

  • Count Views From: در این بخش مشخص می‌کنیم که افزونه بازدید چه دسته از افرادی را حساب کند؛ میهمانان، کاربران ثبت‌نام‌شده یا هر دو.
  • Exclude Bot Views: در نظر نگرفتن بازدید ربات‌ها.
  • Views Template: در این بخش یک قالب کلی مشخص می‌کنیم برای نوع نمایش تعداد بازدید و می‌توانیم از متن‌های فارسی هم استفاده کنیم البته توجه داشته باشید که در حال پیش‌فرض ما کلمه views را می‌توانیم فارسی کنیم و دو کد کوتاهی که افزونه دارد نباید دست‌کاری کنیم فقط باید استفاده کنیم. توجه کنید: هر مطلب در پیشخوان وردپرس بخشی به اسم views اضافه‌شده است که درصورت تغییر کلمه بالا نام این کلمه به نامی که شما تغییر می‌دهید تغییر خواهد کرد.
  • Most Viewed Template: ازنظر عملکرد این بخش هم مثل بخش بالا برای ساخت یک قالب کلی است اما در این بخش امکانات و کدهای کوتاه بیشتری را داریم که می‌توانیم برای مطالب پرطرفدار استفاده کنیم.

تنظیمات افزونه WP-PostViews


تنظیمات نمایش:

این بخش برای تعیین دسترسی دیدن بازدید توسط بازدیدکنندگان در صفحات مختلف است مثلاً در صفحات سایت چه کسانی بتوانند تعداد بازدید را ببینند که در بالا توضیح دادیم که دو نوع میهمانان و کاربران ثبت‌نام‌شده را مدنظر قرار می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از این بخش باید کدی که در پایین توضیح می‌دهیم را در صفحات مربوطه اضافه کرده باشید.

تنظیمات افزونه WP-PostViews


نمایش بازدید مطالب با کد کوتاه:

در انتهایی هر مطلب می‌توانید با قرار دادن کد کوتاه افزونه میزان بازدید را نمایش دهید. می‌توانید از تعداد بازدید: 1,379 یا تعداد بازدید: 0 استفاده کنید. عدد 54 در کد کوتاه شناسه مطلب است که هر مطلب شناسه خاص خودش را دارد که راحت‌ترین روش به دست آوردن شناسه طبق عکس زیر بردن موس بر روی اسم مطلب است.
نمایش بازدید مطالب با کد کوتاه
اما استفاده از این روش دردسر بزرگی مثل اضافه کردن کد کوتاه به تک‌تک صفحات را دارد. برای حل این مشکل می‌توانید کد بخش پایین را طبق دستورالعمل به قالب خودتان اضافه کنید تا بازدید به‌صورت خودکار در سایت نمایش داده شود.


نمایش بازدید توسط کد:

هر قالب شامل فایل‌های مختلفی است مثلاً فایل (Page.php) مخصوص نمایش صفحات سایت است و یا (Single.php) مخصوص نمایش ادامه مطالب است. در هرکدام از صفحاتی که قصد نمایش بازدید را دارید آن صفحه را بازکنید، مثلاً ما می‌خواهیم در بخش ادامه مطلب سایت تعداد بازدید را نمایش دهیم، برای همین فایل (Single.php) قالب را باز می‌کنیم که معمولاً در اکثر قالب‌ها در این مسیر یافت می‌شود.

wp-content/themes/<Name Ghaleb>/single.php

فایل را بازکنید و دنبال کدی مشابه کد زیر بگردید.

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

حالا در پایین همین کد هرجایی که قصد نمایش تعداد بازدید را دارید کد زیر را قرار دهید.

<?php if(function_exists('the_views')) { the_views(); } ?>

برای اینکه تشخیص بدهیم کد را دقیقاً کجا باید قرار بدهیم نیاز به کمی دانش برنامه‌نویسی هست که بخشی را که بالای مقالات و یا پایین مقالات است را تشخیص بدهیم، به‌هرحال در فیلم آموزشی روشی را توضیح داده‌ایم که اگر کد نویسی این مورد را هم بلد نیستید به‌راحتی از همین چند خط شروع کنید.

 

جمع‌بندی:
یکی دیگر از روش‌های نمایش آمار بازدید از مطالب سایت استفاده از افزونه wp-postviews است، این افزونه بدون فشار به سرور آمار دقیقی از آمار نمایش صفحات سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

6 پاسخ

  1. خیلی ممنون بابت آموزش خوب و کاربردیتون
    فقط اگه بخوایم برای هر ip فقط یک بازدید رو ثبت کنه باید چیکار کنیم ؟

  2. سلام
    برای اینکه آمار بازدید تمامی برگه ها و محصولات ، پروژه ها و … در وردپرس مثلا در پایین همان صفحه قرار بگیره برای بازدید همه در هنگام مشاهده همان برگه بهترین پیشنهاد شما چیست ؟

  3. آقا دمت گرم اصلا نابودم کردی با این آموزش هر سایتی رفتم همه همین جوری سرسری گفته بودن فلان کد رو بزن شما با ویدیو توضیح دادین آقا پرفکت سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *