اضافه کردن دکمه لایک به مطالب در وردپرس + آموزش ویدئویی

در خیلی از سایت‌های وردپرسی این امکان وجود دارد که در پایین هر مطلب کاربران قادر به لایک (♥) کردن مطالب هستند، برای همین منظور در این آموزش قصد داریم روش افزودن دکمه لایک را به مطالب وردپرسی آموزش دهیم.
اضافه کردن دکمه لایک به مطالب

آیا مشاهده کردید که در خیلی از سایت‌ها پایین هر مطلب امکان این هست که مطلب توسط کاربران لایک ♥ شود؟ موضوع این جلسه دقیقاً همین است می‌خواهیم باهم آموزش اضافه کردن دکمه لایک به مطالب در وردپرس را شروع کنیم.

 

ویدئو این بخش دچار مشکل شده بود که در حال رفع و درج مجدد آن هستیم

 

داستان آموزش اضافه کردن دکمه لایک به مطالب در وردپرس

اضافه کردن دکمه لایک قطعاً روش‌های مختلف از استفاده افزونه گرفته تا کدهای آماده قابل انجام هست، اما ما می‌خواهیم افزونه‌ای معرفی کنیم که ایرانی هست و این امکان را به سایت ما اضافه خواهد کرد. اسم افزونه I Recommend This هست که به این دلیل از این افزونه استفاده می‌کنیم چون تنظیمات کاملی در اختیار ما قرار می‌دهد. مثلاً می‌توانیم حتماً تولتیپ (Tooltip) دکمه را مشخص کنیم و از همه این‌ها مهم‌تر تمام بخش‌های افزونه کاملاً فارسی است اگر آماده هستید برویم سراغ نصب افزونه به جهت اضافه کردن دکمه لایک به مطالب در وردپرس…

 

نصب افزونه I Recommend This

برای نصب این افزونه طبق روش زیر اقدام کنید:

از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.

این افزونه به‌صورت مستقیم از طریق سایت شهر وردپرس قابل دانلود است و فعلاً در مخزن وردپرس و هیچ مکان دیگری امکان دانلود افزونه وجود ندارد و در صورت به‌روزرسانی توسط سازنده در همین صفحه به‌روزرسانی درج خواهد شد.

درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.

 

بعد از نصب و فعال‌سازی گزینه‌ای به اسم (افزونه لایک) به بخش تنظیمات در منو وردپرس اضافه می‌شود که می‌توانیم از این طریق به تنظیمات افزونه دسترسی داشت.

داشبورد افزونه I Recommend This


تنظیمات افزونه I Recommend This

بااینکه در فیلم آموزشی مفصل در مورد تنظیمات صحبت شده است اما گذری به تنظیمات خواهیم زد و موارد اصلی را باهم بررسی می‌کنیم. تنظیمات افزونه I Recommend This
در اولین بخش تنظیمات امکان انتخاب سیستم لایک برای مطالب (Posts) و همه صفحات (Pages) فراهم‌شده است که نسبت به نیازی که دارید می‌توانید انتخاب کنید. در افزونه 3 حالت وجود دارد:

  1. صفر لایک
  2. یک لایک
  3. بیش از یک لایک

برای هرکدام از حالت می‌شود در 3 تنظیم بعدی متن‌های دلخواه در کنار آیکون لایک نمایش داد مثلاً تعیین کرد درصورتی‌که هیچ لایکی تابه‌حال انجام‌نشده چه متنی به کاربر نمایش داده شود که ترغیب به لایک شود مثل سیستم نظرات در وردپرس (تبریک شما اولین نفر هستید).


تولتیپ (Tooltip) چیست؟

زمانی که روی المانی مثل عکس موس را می‌بریم یک متن نمایش داده می‌شود در اصل تولتیپ (Tooltip) همین است. بیشتر تولتیپ ها در عکس‌ها استفاده می‌شود که در افزونه لایک ایرانی می‌شود تولتیپ ها را هم تنظیم کرد.
در تنظیم‌های بعدی مواردی مثل شکل دکمه و IP و استایل پیش‌فرض وجود دارد که در ویدئو به‌صورت کامل توضیح داده‌شده است. برای اضافه کردن لایک به مطالب چندین روش وجود دارد:

  1. اضافه کردن کد PHP به قالب سایت
  2. اضافه کردن کد کوتاه به مطلب
  3. اضافه کردن کد کوتاه برای نمایش بیشتر لایک شده‌ها

 

اگر خواستید فقط در بعضی از مطالب استفاده کنید از کد کوتاه زیر استفاده کنید:

[dot_recommends]

 

اگر خواستید لایک در همه صفحات نمایش دهد در بخشی که می‌خواهید کد زیر را اضافه کنید:

<!--?php if( function_exists('dot_irecommendthis') ) dot_irecommendthis(); ?-->

 

راهنما: اضافه کردن این کد نیاز به کمی اطلاعات در مورد حلقه وردپرس دارد اما برای اینکه این کار را انجام دهید به دنبال کدی مشابه زیر بگردید.

<!--?php while (have_posts()) : the_post();  ?-->

 

حالا درجایی که قصد دارید لایک نمایش داده شود کد را قرار دهید. اگر هم خواستید بیشترین مطالب لایک شده برحسب تاریخ را درجایی مثل مطالب یا ابزارک ها نمایش دهید از کد کوتاه زیر استفاده کنید:

[dot_recommended_posts container='div' post_type='showcase' number='10' year='2016' monthnum='7']

درنهایت با توجه به تنظیماتی که انجام می‌دهیم لایک به صفحات اضافه می‌شود.
نمایش لایک در افزونه I Recommend This

 

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *