ایجاد امتیازدهی به مطالب در وردپرس

یکی از افزونه‌هایی که می‌توانید برای نقد و بررسی و امتیازدهی در مطالب استفاده کنید افزونه Wp Review است همراه ما باشید با آموزش افزونه Wp Review.
آموزش افزونه Wp Review

این بار خدمت شما هستیم با آموزش افزونه Wp Review که از کاربردهای این افزونه می‌توان به امتیاز دادن به مطالب سایت و همچنین نقد و بررسی توسط کاربران و رتبه دادن به مطالب سایت یاد کرد.

از امکانات افزونه Wp Review عبارت است از:

  • قابلیت اضافه کردن رتبه دهی به سایت به صورت کد کوتاه و استفاده آن در هر جای سایت
  • سازگاری با همه قالب های وردپرسی
  • رنگ های نامحدود
  • افزونه ای برای نقد و بررسی مطالب
  • قابلیت رتبه بندی بصورت ستاره، درصد، امتیاز
  • کاملا واکنشگرا و ریسپانسیو
  • قابلیت انتخاب رنگ های مختلف برای نقد و بررسی
  • تنطیم برای زمینه‌های سفارشی
  • طراحی بسیار شیک و مدرن

در ادامه آموزش افزونه Wp Review میرسیم به قسمت نصب و فعال‌سازی افزونه

 
نصب افزونه Wp Review

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Wp Review را تایپ کنید و افزونه Wp Review را نصب و سپس فعال‌ کنید.

آموزش نصب افزونه WP-Reviewدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه گزینه‌ای به نوار کناری و قسمت تنظیمات اضافه می‌شود با نام WP Review که با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات این افزونه میرویم. انتخاب wp review
تنظیمات WP Review بعد از نصب و فعال سازی به پایین برگه های شما اضافه می‌شود تا بتوانید در مطالب خود از قسمت رتبه بندی یا امتیازدهی استفاده کنید، شما می‌توانید این قابلیت را بصورت پیش نمایش یا بصورت قابل دسترس بودن برای کاربران به منظور رای گیری در سایت استفاده کنید.

بعد از وارد شدن به صفحه اصلی تنظیمات با گزینه‌های زیر مواجه می‌شوید که دو سربرگ موجود را تشریح میکنیم: (سربرگ Styling و سربرگ Default)

سربرگ Styling (تنظیمات طراحی ظاهری):

  1. تغییر رنگ امتیازات یا رتبه بندی حالا یا بصورت ستاره‌ای یا درصدی یا امتیازبندی.
  2. رنگ نوشته‌ها را تغییر می‌دهد.
  3. رنگ هدر پس زمینه نقد و بررسی را تغییر می‌دهد.
  4. رنگ پس زمینه نقد و بررسی را تغییر می‌دهد.
  5. رنگ هاشیه نقد و بررسی را تغییر می‌دهد.
  6. با فعال سازی این گزینه در پایین صفحات نقد و بررسی لینک برگشتی ای ایجاد می‌شود که شما را به سایت رسمی این افزونه هدایت می‌کند (پیشنهاد می‌شود که برای حفظ زیبایی نقد و بررسی‌ها این تیک زده نشود).
  7. برای ذخیره تغییرات روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید در غیر این صورت بعد از خارج شدن از این برگه هیچ کدام از تغییرات اعمال شده انجام نمی‌گیرد.

تنظیمات ظاهری افزونه Wp Review
خب در ادامه آموزش افزونه Wp Review میرسیم به سربرگ دوم (Default) که تنظیمات پیش فرض نقد و بررسی را به عهده دارد.

سربرگ Default:

در این سربرگ شما می‌توانید بصورت پیش فرض چند تنظیم مختصر داشته باشید تا دیگر نیاز به تکرار برای پر کردن فیلدها یا اینکه نقد و بررسی را بعد یا قبل از نوشته های سایت نمایش دهد و.. که هر کدام را جداگانه بررسی می‌کنیم.

  1. عنوان سربرگ هم با نام پیش فرض نام گذاری شده است.
  2. موقعیت مکانی نمایش نقد و بررسی یا امتیازدهی شما را در After Content بعد از مطالب سایت نمایش می‌دهد و در صورت تغییر به Before Content قبل از هر نوشته سایت نمایش می‌دهد و همچنین در صورت انتخاب این گزینه به Custom use shortcode شما می‌توانید با دریافت کد کوتاه از نقد وبررسی یا امتیازدهی ای که ایجاد کرده اید در هر جای سایت نمایش دهید.
  3. در گزینه سوم(Features) با اضافه کردن امکانات بیشتر یا همان فیلدهای بیشتر می‌توانید به صورت پیش فرض فیلد بسازید تا برای ساخت نقد و بررسی و از این موارد نیاز به تایپ مجدد نباشد. (مثل نوشتن طراحی سایت یا گرافیک سایت البته در ادامه تصویری برای نمایش به شما کاربر عزیز آماده شده است).
  4. در صورت نیاز به ذخیره این تغییرات روی این گزینه کلیک کنید.

تنظیمات پیش فرض افزونه Wp Review
خب قسمت تنظیمات صفحه اصلی تمام شد یک بررسی هم داشته باشیم به تنظیمات زیر برگه ها که اشاره کردیم. تمام مشخصه های صفحه اصلی تنظیمات را می‌توانید در این قسمت ببینید. نمایش review در قسمت ویرایش
در آخر آموزش افزونه Wp Review پیش‌نمایشی ببینیم از نمونه کاری که در فیلدهای بالا انجام دادیم. مثالی از بررسی Wp review

شما همچنین می‌توانید مطالب محبوب سایتتان را وابسته به میزان رضایت کاربران در وردپرس نمایش دهید که با آموزش افزونه Wp Review ارتباط مستقیمی دارد و آن افزونه WordPress PopularPosts است.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[lwptoc]