شناسایی لینک های خراب در وردپرس + آموزش ویدئویی

همان‌طور که می‌دانید لینک‌ها قسمت مهمی از سئو سایت شما را تشکیل می‌دهند. همچنین به علت افزایش محتوا در سایت و یا افزایش تعداد محصولات، بررسی و سرکشی به همه لینک‌های داخلی  و خارجی کار راحتی نیست درصورتی‌که این لینک‌ها به هر دلیلی دچار مشکل شوند کاربر در سایت شما با خطا مواجه می‌شود. برای اینکه لینک‌های خراب را شناسایی کنید این افزونه را نصب و راه‌اندازی کنید.
شناسایی لینک های خراب در وردپرس

اگر شما هم مالک یک سایت هستید مطمئناً به این نکته توجه کرده‌اید که بعد از مدتی تعداد مقاله‌ها و یا تعداد صفحات سایت شما به علت تولید محتوا و یا محصولات، بسیار زیاد شده است و امکان دارد لینک‌هایی که به این صفحات داده‌اید به هر دلیلی به مشکل برخورد کنند برای رفع این مشکل با آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس با ما همراه باشید.

 

داستان آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس

با آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس خدمت شما هستیم. همان‌طور که می‌دانید لینک‌ها قسمت مهمی از سئو سایت شما را تشکیل می‌دهند. همچنین به علت افزایش محتوا در سایت و یا افزایش تعداد محصولات، بررسی و سرکشی به همه لینک‌های داخلی  و خارجی کار راحتی نیست درصورتی‌که این لینک‌ها به هر دلیلی دچار مشکل شوند کاربر در سایت شما با خطا مواجه می‌شود. برای اینکه لینک‌های خراب را شناسایی کنید این افزونه را نصب و راه‌اندازی کنید.

 

امکانات ویژه این افزونه عبارت است از:

  • بررسی همه سایت ازجمله: نوشته‌ها، نظرات، پست‌ها و…
  • شناسایی لینک‌های خراب در سایت و یا تغییر داده‌شده
  • ارسال ایمیل برای شما در صورت شناسایی لینک خراب
  • درصورتی‌که لینک‌های سایت شما خراب باشند مانع دنبال کردن موتورهای جستجوگر می‌شود
  • قدرت فیلتر کردن لینک‌ها بر اساس آدرس اینترنتی و…
  • قدرت ویرایش مستقیم لینک‌ها در افزونه Broken Link Checker

بعد از آشنایی با امکانات ویژه این افزونه به نصب و راه‌اندازی شناسایی لینک‌ های خراب با افزونه Broken Link Checker می‌رسیم.

 

نصب افزونه Broken Link Checker

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Broken Link Checker را تایپ کنید و افزونه Broken Link Checker را نصب و سپس فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه Broken Link Checkerدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
درصورتی‌که قالب سایت شما با مشکلی برخورد کرد آموزش تست قالب وردپرس با افزونه Theme Check را ملاحظه فرمایید.
بعد از نصب افزونه در نوار کناری (سایدبار) در قسمت تنظیمات گزینه‌ای با نام بررسی‌کننده پیوند اضافه می‌شود، روی آن کلیک کنید و به قسمت تنظیمات این افزونه بروید. انتخاب گزینه بررسی کننده پیوند در افزونه Broken Link Checker
بعد از کلیک بر روی این گزینه به تنظیمات اصلی این افزونه وارد می‌شوید که شامل پنج سربرگ می‌باشد، خب در ادامه آموزش شناسایی لینک های خراب با افزونه Broken Link Checker می‌رسیم به توضیح این قسمت‌ها:
قسمت اول از آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس تنظیمات عمومی است که شامل هفت بخش می‌باشد:

  1. موقعیت: در این قسمت مشخصات کلی از سرور شما و همچنین اشکالات موجود در سایت شما را به شما نمایش می‌دهد.
  2. بررسی هر یک از پیوندها: در این قسمت شما می‌توانید زمان‌بندی کنید که هرچند ساعت سایت شما توسط این افزونه چک شود.
  3. آگاه‌سازی از طریق رایانامه: در این قسمت با زدن تیک‌ها به افزونه اجازه می‌دهید تا با رایانامه یا به‌صورت اعلان به شما خبر دهد.
  4. در قسمت چهارم Notification e-mail address: شما می‌توانید ایمیلی به این افزونه معرفی کنید تا در صورت بروز مشکل شما را از این موضوع آگاه کند.
  5. تنظیم پیوند: در این قسمت شما به افزونه اجازه می‌دهید که هم در صورت پاک شدن لینک و هم در صورت خرابی لینک قالب سفارشی را راه‌اندازی کند و گزینه دیگر هم برای این است که موتورهای جستجو این لینک‌های خراب را دنبال نکنند.
  6. Suggestions یا همان پیشنهادات: برای لینک‌های خراب پیشنهاد‌هایی می‌دهد.
  7. Warnings یا همان اخطارها: برای مطلع کردن شما خطاهایی را نمایش می‌دهد تا زمانی که شما بتوانید مشکلات را برطرف کنید.

تنظیمات عمومی افزونه Broken Link Checker
در سربرگ بعدی به جستجو در قسمت‌های مختلف قالب می‌رسید که شامل دو قسمت است:

  1. دنبال پیوندها بگرد در: شما با انتخاب گزینه‌های روبرو می‌توانید در این قسمت‌ها به دنبال لینک خراب بگردید.
  2. وضعیت‌های نوشته: در این قسمت هم شما می‌توانید مشخص کنید که در نوشته‌هایی مثل منتشرشده یا پیش‌نویس و… به دنبال لینک‌های شکسته شده جستجو کند.

جستجو به دنبال لینک شکسته شده در افزونه Broken Link Checker
در سربرگ بعدی از آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس می‌رسید به سربرگ بررسی کدام قسمت‌ها، که شامل دو قسمت است:

  1. گونه‌های پیوند: در این قسمت نوع پیوندهایی که نیاز به بررسی است را مشخص می‌کنید.
  2. لیست محروم‌ها:در این قسمت می‌توانید آدرس‌هایی را که نمی‌خواهید بررسی شوند را در این فیلد می‌نویسید.

جستجو در قسمت‌های مختلف با افزونه Broken Link Checker
سربرگ بعدی پروتکل‌ها و رابط‌های برنامه کاربردی است:
در این قسمت پیوندها را بر اساس پروتکل‌ها بررسی می‌کند برای تفهیم بیشتر در آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس می‌توانید ویدئو این آموزش را مشاهده فرمایید. بررسی لینک‌ها بر اساس پروتکل با افزونه Broken Link Checker
سربرگ پیشرفته که شامل 10 قسمت است:

  1. زمان موردنظر به پایان برسد: این قسمت برای گذاشتن مدت‌زمان بررسی به‌صورت محدود است تا هر پیوند در کمتر از 30 ثانیه به لیست لینک‌های سالم بروند یا شکست‌خورده.
  2. ناظر پیوند: برای نظارت به عملکرد افزونه می‌توانید مشخص کنید که درصورتی‌که در پیشخوان وردپرس بودید جستجو را انجام دهد یا به‌صورت مداوم حتی زمانی که در پیشخوان وردپرس نبوده‌اید.
  3. Show the dashboard widget for: در این قسمت شما می‌توانید ابزارک این افزونه را به ترتیب برای این افراد به نمایش دربیاورید: 1. مدیر  2. نویسنده‌ها و دیگران  3. برای هیچ‌کس و غیرفعال کردن ابزارک افزونه
  4. Show link actions: برای نمایش فعالیت‌های لینک‌ها بکار می‌رود که می‌توانید قابلیت‌هایی به آن اضافه یا کم کنید.
  5. بیشترین زمان اجرا: در این قسمت شما می‌توانید برای اجرای جستجو حداکثر زمان را قرار دهید در غیر این صورت جستجو متوقف می‌شود.
  6. محدودیت بارگذاری سرور: برای اینکه بتوانید مدیریتی بر روی سرور داشته باشید و فشار زیادی از طرف این افزونه نداشته باشید می‌توانید محدودیتی برای این قسمت در نظر بگیرید.
  7. Target resource usage: در این قسمت شما مقدار استفاده را از منابع هدف مشخص می‌کنید که چند درصد باشد.
  8. Logging: این گزینه در صورت فعال شدن به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد تا وقایعی که در سایت افتاده است را بررسی کند و در رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.
  9. Log file location: این گزینه هم برای نمایش موقعیت ثبت اتفاقات هست که دو صورت دارد اولی به‌صورت پیش‌فرض طبق آدرسی که می‌بینید و دومین صورت واردکردن آدرس به‌صورت سفارشی.
  10. وادار به باز بررسی: گزینه آخر هم به‌صورت اجباری تمام مراحل را به‌صورت متمرکز از اول انجام می‌دهد.

در انتها روی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک کنید. تنظیمات پیشرفته افزونه Broken Link Checker
در ادامه آموزش شناسایی لینک های خراب در وردپرس به بررسی ابزارک این افزونه می‌رسیم:
از نوار سایدبار در قسمت ابزارها گزینه‌ای اضافه‌شده است با نام پیوندهای شکسته، برای دیدن پیوندهای شکسته شده روی این گزینه کلیک کنید. انتخاب گزینه پیوندهای شکسته در افزونه Broken Link Checker
خب در آخر به برگه ابزارک وارد می‌شوید و با جستجو در سایت لینک‌های شکسته شده به شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید به‌صورت مستقیم بدون تنظیمات دستی لینک‌ها را تغییر یا جایگزین و یا حتی به‌صورت قالب سفارشی مخفی کنید تا زمانی که این لینک‌ها سالم شوند. در ضمن در قسمت پیشخوان می‌توانید گزارش پیوندهای شکسته شده را ببینید و یا در قسمت تنظیمات پیشرفته آن را از معرض دید مخفی کنید.
نتایج جستجو در افزونه Broken Link Checker

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *