میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست مطالب

فهرست مطالب

آموزش ووکامرس قسمت بیست و یکم (اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس)

اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس

یکی از امکانات فروشگاه‌های حرفه‌ای اسکرول بی‌نهایت است، در این جلسه یعنی قسمت بیست و یکم دوره آموزشی ووکامرس می‌خواهیم در مورد آموزش اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس صحبت کنیم.

داستان آموزش اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس

اسکرول بی‌نهایت در اصل به‌نوعی از بارگذاری صفحه گفته می‌شود که بدون کلیک کردن روی دکمه یا المان خاصی محصولات بیشتری نمایش داده شود. مثلاً: شاید مشاهده کرده باشید که در خیلی از فروشگاه‌های آنلاین با اسکرول کردن صفحه محصولات به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شوند به‌طوری‌که هر چه صفحه را بیشتر به پایین طی می‌کنیم تعداد محصولات بیشتری نمایش داده می‌شود و نیازی به دکمه بارگذاری محصولات بیشتر و یا صفحه‌بندی نداریم. اما برای وردپرس کارها و مخصوصاً فروشگاه‌هایی که با ووکامرس راه‌اندازی شده‌اند ساخت اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس یک مزیت عالی برای تعامل با کاربران و سرعت بخشیدن به نمایش محصولات است.

امکانات ویژه افزونه YITH Infinite Scrolling عبارت است از:

  • قابلیت اسکرول بی‌نهایت در محصولات
  • پیکربندی بسیار آسان
  • قابلیت افزودن تصاویر گیف
  • باعث افزایش سرعت لود تصاویر
  • بارگذاری به سبک تنبل
  • و…

بعد از بررسی امکانات ویژه افزونه YITH Infinite Scrolling به نصب و راه‌اندازی این افزونه به جهت اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس می‌پردازیم.

نصب افزونه YITH Infinite Scrolling

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه YITH Infinite Scrolling را تایپ کنید و افزونه را نصب و سپس فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه YITH Infinite Scrolling
درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید
آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب افزونه YITH Infinite Scrolling به نوار کناری (سایدبار) بروید و از قسمت YITH Plugins روی گزینه YITH Infinite Scrolling کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات این افزونه هدایت شوید.

انتخاب گزینه Infinite Scrolling
تنظیمات عمومی
YITH Infinite Scrolling:

  • Enable Infinite Scrolling: برای فعال شدن اسکرول بی‌نهایت این گزینه را فعال کنید.
  • Navigation Selector، Next Selector، Item Selector، Content Selector: این فیلدها به‌صورت خودکار پر می‌شوند و از کدهای استاندارد ووکامرس استفاده می‌کنند که البته نیازی به تغییر این موارد نیست، ولی درصورتی‌که این افزونه در قالب شما به‌درستی اجرا نمی‌شود نشان‌دهنده این است که قالب شما به‌صورت استاندارد با ووکامرس ارتباط برقرار نکرده است.
  • Loading Image: شما می‌توانید تصویر بارگذاری را تغییر دهید پیشنهاد می‌شود از فرمت گیف استفاده کنید.

برای ذخیره تنظیمات روی دکمه (Save Changes) کلیک کنید و برای بازگرداندن تنظیمات به حالت پیش‌فرض، روی دکمه (Reset to default) کلیک کنید. تنظیمات افزونه YITH Infinite Scrolling
بعد از پیکربندی افزونه YITH Infinite Scrolling می‌توانید به بخش محصولات بروید و نتیجه را همانند تصویر زیر مشاهده کنید. پیش نمایش افزونه YITH Infinite Scrolling
جمع‌بندی:
فروشگاه‌های اینترنتی همواره باید به دنبال روش‌های مختلف برای ساده‌سازی کار با سایت توسط کاربران باشد، به این صورت که اگر کسی وارد فروشگاه شما می‌شود به راحت‌ترین شکل ممکن محصولات را ببیند و از اطلاعیه‌ها باخبر شود و در یک کلمه به افزایش فروش فروشگاه شما کمک کند. یکی از مواردی که به شما در این مسیر کمک می‌کند ساخت اسکرول بی‌نهایت در محصولات ووکامرس است که قطعاً یک‌قدم شما را نسبت به رقبایتان جلوتر خواهد انداخت.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *