جلوگیری از کلیک راست در وردپرس

همان‌طور که می‌دانید در کشور ما حق کپی‌رایت رعایت نمی‌شود و مطالب تازه به‌سرعت تکراری و تولید محتوای جدید سخت می‌شود. برای اینکه از محتوای سایت خود محافظت کنید نیاز است از این دسته افزونه‌ها جهت حفظ محتوا استفاده کنید.
جلوگیری از کلیک راست در وردپرس

افزونه جلوگیری از کلیک راست در وردپرس یکی از افزونه‌های خوب جهت جلوگیری از کپی‌برداری از محتوای سایت است. شاید شما هم دوست داشته باشید که سایتی با محتوای خاص و بدون تکرار داشته باشید و دوست ندارید که دیگران از سایت شما بدون رعایت حق کپی‌رایت محتوای شمارا کپی کنند. برای این کار می‌توانید این افزونه را نصب کنید و محتوای سایت خود را از دست کپی کننده‌ها حفظ کنید.

داستان آموزش جلوگیری از کلیک راست در وردپرس

با آموزش افزونه جلوگیری از کلیک راست در وردپرس WP Content Copy Protection همراه ما باشید، همان‌طور که می‌دانید در کشور ما حق کپی‌رایت رعایت نمی‌شود و مطالب تازه به‌سرعت تکراری و تولید محتوای جدید سخت می‌شود. برای اینکه از محتوای سایت خود محافظت کنید نیاز است از این دسته افزونه‌ها جهت حفظ محتوا استفاده کنید. توجه داشته باشید این کار برای افراد عادی قابل‌دسترس نیست ولی افرادی که با محیط وب آشنایی دارند هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

امکانات ویژه افزونه جلوگیری از کلیک راست در وردپرس عبارت است از:

  • قابلیت محدود کردن کلیک راست برای پست‌ها
  • قابلیت محدود کردن کلیک راست برای صفحات‌
  • قابلیت محدود کردن کلیک راست برای صفحه اصلی
  • رابط کاربری آسان
  • قابلیت نمایش متن دلخواه برای کاربرانی که قصد کپی‌برداری دارند

  بعد از بررسی امکانات ویژه این افزونه به نصب و راه‌اندازی افزونه جلوگیری از کلیک راست در وردپرس می‌رسید.

نصب افزونه جلوگیری از کلیک راست در وردپرس

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه WP Content Copy Protection را تایپ کنید و افزونه جلوگیری از کلیک راست در وردپرس را نصب و سپس فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه WP Content Copy Protectionدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.

بعد از نصب افزونه در نوارکناری (سایدبار) در قسمت تنظیمات گزینه‌ای بانام (WP Content Copy Protection) اضافه می‌شود، روی آن کلیک کنید و به قسمت تنظیمات این افزونه بروید. انتخاب گزینه WP Content Copy Protection
در برگه بازشده به تنظیمات اصلی این افزونه میرسید که شامل 4 مورد است:

  1. Posts protection by JavaScript: برای حفاظت از محتوا در پست‌ها توسط جاوا اسکریپت این گزینه را فعال کنید.
  2. Homepage protection by JavaScript: برای حفاظت از محتوا در صفحه اصلی توسط جاوا اسکریپت این گزینه را فعال کنید.
  3. Static page’s protection: برای حفظ محتوای صفحات ثابت این گزینه را فعال کنید.
  4. Selection disabled message: برای انتخاب متن پیام برای کاربرانی که روی صفحه کلیک راست می‌کنند این فیلد را پرکنید.

تنظیمات اصلی افزونه WP Content Copy Protection
برگه Premium RightClick Protection برای ایجاد لایه جدید و محدود کردن به‌صورت تکی است به این صورت که هرکدام را که خواستید انتخاب کنید و روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید. برای غیرفعال کردن راست کلیک در صفحه می‌توانید پست‌ها و صفحه اصلی و یا پست ثابت را انتخاب کنید. تنظیمات افزونه تنظیمات افزونه WP Content Copy Protection
برگه Premium Protection by CSS شامل موارد حفاظت توسط کد CSS است که یکی از این گزینه‌ها به نام  Home Page Protection by CSS قابل‌دسترس است که با فعال بودن این گزینه می‌توانید با ترفندهای CSS از صفحه اصلی خود محافظت کنید، بعد از فعال‌سازی این قسمت روی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک کنید. تنظیمات افزونه WP Content Copy Protection
جمع‌بندی:

در آموزش جلوگیری از کلیک راست در وردپرس می‌توانید صفحه سایت وردپرسی خود را با افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click  محافظت کنید و دیگر کلیک راست در سایت شما قابل‌اجرا نباشد.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *