آموزش ووکامرس قسمت هفتم (ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس)

در این آموزش می‌توانید بازدیدکنندگان را با دیدن نظرات و بررسی امتیازات داده‌شده به محصولات، تشویق به خرید کنید برای پیاده سازی این کار کافی است افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews را به وردپرس خود اضافه کنید.
ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس

یکی از روش‌های ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس استفاده از افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews هست که افزودن بخش نظرات باعث فروش بیشتر محصولات می‌شود. بازدیدکنندگان با دیدن نظرات و بررسی امتیازات داده‌شده به محصولات، تشویق به خرید محصولات می‌شوند اگر شما هم مایل به داشتن این بخش در محصولات خود هستید با آموزش ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس همراه ما باشید.

داستان آموزش ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس با افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews

اگر شما هم بخواهید از یک سایت محصولی را خریداری کنید اول از همه توضیحات و مشخصات آن را بررسی می‌کنید و سپس به بخش نظرات و ارزیابی محصولات از دید کاربران متخصص توجه می‌کنید تا بتوانید محصولی را که مدنظر دارید با خیال راحت‌تر خریداری ‌کنید. پس یکی از مهم‌ترین بخش‌های سایت قسمت نظرسنجی آن است که شما هم می‌توانید با آموزش ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس این امکان را به فروشگاه ووکامرسی خود اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با این افزونه در ادامه به بررسی امکانات ویژه آن می‌پردازیم.

امکانات ویژه افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews عبارت است از:

  • قابلیت تغییر رنگ نوار نظرسنجی
  • قابلیت افزودن درصد به نوار نظرسنجی
  • قابلیت تغییر رنگ پس‌زمینه نوار نظرسنجی
  • قابلیت مدیریت نظرات در بخش جداگانه‌ بانام Reviews
  • دارای تنظیمات پیشرفته در طراحی فرم نظرسنجی
  • قابلیت افزودن فایل (attachments) به نظرات توسط کاربران
  • قابلیت ایجاد محدودیت در افزودن فایل توسط کاربران
  • قابلیت ایجاد عنوان برای نظرات

بعد از آشنایی با امکانات ویژه این افزونه، بریم سراغ نصب و راه‌اندازی افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews برای ایجاد نظرسنجی پیشرفته در ووکامرس…

نصب افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه YITH WooCommerce Advanced Reviews را تایپ کنید و افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

نصب افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews
درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه به نوار کناری (ساید بار) بروید و از قسمت YITH Plugins روی گزینه Advanced Reviews کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات این افزونه هدایت شوید. انتخاب گزینه Advanced Reviews
تنظیمات قسمت
General:

  1. Show title: با فعال‌سازی این گزینه در قسمت نظرسنجی برای کاربران فیلدی اضافه می‌شود تا عنوان نقد و بررسی خود را وارد کنند.
  2. Show attachments: با فعال‌سازی گزینه دوم گزینه‌ای برای اضافه کردن فایل‌ها (attachments) به لیست نظرسنجی اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند تصویر یا فایل خود را به نظر خود اضافه کنند.
  3. Multiple attachment limit: با مقداردهی به این فیلد می‌توانید محدودیتی برای تعداد فایل‌هایی که می‌خواهید کاربران به نظرات اضافه کنند را تغییر دهید، برای نامحدود کردن تعداد فایل‌ها آن را روی مقدار صفر قرار دهید.
  4. Convert reviews: اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر این افزونه استفاده می‌کنید باید روی این گزینه کلیک کنید تا بررسی‌های موردنیاز انجام شود.

تنظیمات افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews
تنظیمات قسمت
Layout:

  1. Background bar color: برای تغییر پس‌زمینه نوار امتیازدهی می‌توانید رنگ این قسمت را تغییر دهید.
  2. Percentage bar color: برای تغییر رنگ نوار امتیازدهی می‌توانید رنگ این قسمت را تغییر دهید.
  3. Show percentage value: درصورتی‌که می‌خواهید مقدار نوار به درصد نمایش داده شود این گزینه را فعال کنید.
  4. Percentage value color: اگر می‌خواهید رنگ درصد در نوار امتیازدهی را تغییر دهید رنگ این قسمت را تغییر دهید.

فراموش نکنید که بعد از هر تغییرات روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود. تنظیمات افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews
برای درک بهتر تنظیمات این افزونه نیاز است توضیحات بیشتری را به شما ارائه دهیم:
در تصویر زیر محصولی به همراه توضیحات به ووکامرس اضافه‌شده است، در پایین‌تر بخش نظرات وجود دارد که در ادامه به این محصول امتیاز موردنظر داده می‌شود و تأثیر تنظیمات را مشاهده می‌کنید و در انتها برای مدیریت نظرات به بخش جداگانه‌‌ای بانام Reviews می‌رسیم که آن را هم با یکدیگر بررسی می‌کنیم. پیش نمایش افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews
در پایین‌تر محصول قسمت نظرات وجود دارد که یک نظر را به‌عنوان نمونه ارسال کرده‌ایم، این لیست بعد از پر شدن فیلدهای خواسته‌شده آماده ارسال نظر می‌شود و با فشرده شدن دکمه ارسال به داشبورد وردپرس شما پیامی حاوی اطلاعات نظرسنجی ارسال می‌شود که در ادامه این قسمت را نیز بررسی می‌کنیم. پیش نمایش افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews
بعد از نصب افزونه گزینه‌ای به پنل مدیریتی شما اضافه می‌شود بانام Reviews که در این قسمت می‌توانید مدیریت نظرات جدید را به دست بگیرید و با چند کلیک ساده نظرات را تائید یا رد کنید، حتی می‌توانید نظرات را در صورت نیاز ویرایش کنید سپس تائید کنید. نمایش نظرات در قسمت Reviews
جمع‌بندی:
در این آموزش می‌توانید بازدیدکنندگان را با دیدن نظرات و بررسی امتیازات داده‌شده به محصولات، تشویق به خرید کنید برای پیاده سازی این کار کافی است افزونه YITH WooCommerce Advanced Reviews را به وردپرس خود اضافه کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.