به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه در وردپرس + آموزش ویدئویی

بسیاری از کاربران برای به‌روزرسانی قالب یا افزونه موجود در سایت بسیار هراس دارند، در این آموزش دیگر نگران به وجود آمدن مشکل نباشید زیرا این افزونه قبل از هر کاری از افزونه و قالب شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و می‌توانید بدون هیچ نگرانی سایت خود را به‌روز نگه‌دارید.
به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه

یکی دیگر از مشکلات مدیران سایت و کاربران وردپرسی به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه هست و در این آموزش قصد داریم این مشکل را برطرف کنیم و بصورت دستی با افزونه Easy Theme and Plugin Upgrades به روزرسانی‌ها را انجام دهیم.

 

داستان به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه

برای به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه خیلی‌ها به مشکل بزرگی مثل از دست دادن زبان فارسی یا سازگار نبودن افزونه یا قالب با وردپرس برخورد کرده‌اند و با اولین کلیک بر روی دکمه به‌روزرسانی قالب یا افزونه به صورت خودکار دیگر کاری از دست کسی بر نمی‌آید با این افزونه می‌توانید یک نسخه پشتیبان از نسخه قبلی داشته باشید تا در مواقع ضروری قالب یا افزونه خود را از دست ندهید و آن را بازیابی کنید.

از امکانات ویژه به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه عبارت است از:

  • قابلیت پشتیبانی از قالب یا افزونه‌ای که نصب و رونوشت می‌شود
  • بدون نیاز به تنظیمات خاصی
  • گرفتن پشتیبان در هاست و در دسترس گذاشتن برای دانلود
  • فشرده سازی افزونه و قالب بصورت فایل زیپ
  • خودکار شدن این افزونه در نسخه جدید

خب بعد از بررسی امکانات میرسیم به روش نصب و فعال‌سازی افزونه Easy Theme and Plugin Upgrades

 

نصب افزونه Easy Theme and Plugin Upgrades

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه Easy Theme and Plugin Upgrades را تایپ کنید و افزونه Easy Theme and Plugin Upgrades را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

نصب افزونه Theme-and-Plugin-Upgrades-Shahrwp

درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.

توجه کنید که بعد از نصب افزونه هیچ گزینه‌ای به نوارکناری شما اضافه نمی‌شود.
این افزونه بصورت خودکار افزونه و قالب نسخه قبلی را بصورت فایل زیب در قسمت رسانه برای شما قرار می‌دهد تا در صورت بوجود آمدن مشکلی در نسخه جدید بتوانید قالب یا افزونه قبلی خود را داشته باشید و نکته دیگر این است که برای هر به روزرسانی باید این افزونه را فعال و بعد از استفاده حتما آن را غیرفعال کنید تا فضای شما را با تکرار این کار پر نکند.

 

میرسیم به ادامه روش به‌روزرسانی دستی قالب و افزونه :
همینطور که در تصاویر زیر میبینید شما با وارد کردن قالب یا افزونه نیازی به تنظیمات خاصی ندارید فقط کافی است که از قسمت افزودن پوسته یا از قسمت افزودن افزونه نسخه جدید خود را دانلود و بارگذاری کنید:

افزودن نسخه جدید افزونه
برای بارگذاری نسخه جدید افزونه هم به همین روش اقدام کنید.
افزودن نسخه جدید افزونه

و در ادامه نسخه‌های جدیدی را که اضافه می‌کنید نسخه قبلی طبق تصویر زیر به قسمت رسانه انتقال داده می‌شود و همچنین می‌توانید آنها را دانلود و به آرشیو خود اضافه کنید تا در صورت بروز مشکل آنها را داشته باشید.

ذخیره نسخه‌های قدیمی در قسمت رسانه


برای دانلود نسخه‌های قدیمی به دو روش می‌توانید اقدام کنید:
  1. برداشتن لینک دانلود از قسمت رسانه.
  2. در حالی که قالب یا افزونه را نصب می‌کنید طبق تصویر زیر روی گزینه here کلیک کنید تا نسخه قبلی را دانلود کنید.
روش دیگری برای دانلود نسخه قدیمی


جمع‌بندی:
بسیاری از کاربران برای به‌روزرسانی قالب یا افزونه موجود در سایت بسیار هراس دارند، در این آموزش دیگر نگران به وجود آمدن مشکل نباشید زیرا این افزونه قبل از هر کاری از افزونه و قالب شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و می‌توانید بدون هیچ نگرانی سایت خود را به‌روز نگه‌دارید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

  1. سلام
    با این روش کد های css که اضافه کردیم یا فونت اضافه کردیم این ها حفظ میشه یا فرقی با آپدیت دستی بدون افزونه نداره؟
    لطفا پاسخ بدید
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر کد هاتون اگر در به صورت جدا در یک فایل دیگه داده باشن مثلا برای قالب rtl.css حفظ میشن و این روش بیشتر برای خراب نشدن فایل های شما و اطلاعاتتتون در موقع آپلود هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *