تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس

تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس

تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس یکی از پراهمیت‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید، همان‌طور که می‌دانید شرکت‌های فروش هاست هرچند وقت یک‌بار از تمام اطلاعات شما یک نسخه پشتیبانی تهیه می‌کنند ولی شاید نیاز داشته باشد برای هرروز یا هر دو روز و یا هر هفته به‌صورت خودکار این کار را خودتان انجام دهید و اطلاعات روی‌هاست را بر روی سیستم خود ذخیره کنید، با افزونه WP-DB-Backup شما می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

داستان آموزش تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس با افزونه WP-DB-Backup

در وردپرس افزونه‌های بسیاری برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت شما وجود دارد ولی علت معرفی افزونه WP-DB-Backup این است که تنها با معرفی دیتابیس خود دیگر نیازی به کار خاصی نیست و این افزونه به‌صورت خودکار کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد و پیشنهاد می‌شود از افزونه‌هایی که به‌صورت خودکار کار می‌کنند استفاده کنید تا بر اثر تنظیمات اشتباه مشکلی برای دیتابیس خود ایجاد نکنید. درصورتی‌که نیازمند تنظیمات پیشرفته برای ذخیره دیتابیس خود دارید می‌توانید آموزش افزونه WP DBManager را مشاهده کنید.

امکانات ویژه افزونه WP-DB-Backup عبارت است از:

  • قابلیت پشتیبان گیری از سایت به‌صورت خودکار
  • قابلیت زمان‌بندی به‌صورت ساعتی و یا روزانه
  • قابلیت ارسال نسخه پشتیبان به آدرس اینترنتی شما
  • قابلیت پشتیبان گیری از هسته وردپرس
  • قابلیت افزودن اطلاعات دیگر سایت به نسخه پشتیبان
  • دقت بالا در تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس
  • رابط کاربری بسیار آسان
  • کاملاً فارسی
  • قابلیت محدودسازی نظرات جفنگ در نسخه پشتیبان

بعد از آشنایی با امکانات ویژه افزونه WP-DB-Backup بریم سراغ نصب و راه‌اندازی این افزونه برای تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس با افزونه WP-DB-Backup…

نصب افزونه WP-DB-Backup

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه WP-DB-Backup را تایپ کنید و افزونه WP-DB-Backup را از مخزن وردپرس پیدا کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

نصب افزونه WP-DB-Backupدرصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.
به نوار کناری (سایدبار) بروید و از قسمت ابزارها روی گزینه پشتیبان گیری کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات این افزونه هدایت شوید. انتخاب گزینه پشتیبان گیری
به علت خودکار بودن این افزونه فقط کافی است که از جداول موجود در این برگه تیک قسمت‌های موردنیاز خود را جهت تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید. با انتخاب گزینه‌های سمت راست این لیست می‌توانید از اطلاعات بارگذاری شده در سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید. تنظیمات افزونه WP-DB-Backup
تنظیمات پشتیبان گیری:

  • با انتخاب گزینه (ذخیره درون رایانه) می‌توانید نسخه پشتیبان گیری شده را بعد از اتمام پشتیبان گیری روی رایانه خود ذخیره کنید.
  • با انتخاب گزینه (ارسال به ایمیل) می‌توانید نسخه پشتیبان ایجاد شده را به آدرس اینترنتی موردنظر خود بفرستید.

برای شروع نسخه پشتیبان گیری روی گزینه (پشتیبان بگیر!) کلیک کنید.   زمان‌بندی پشتیبان گیری:

  • زمان‌بندی: برای اینکه این افزونه بتواند طبق برنامه‌ریزی از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کند از قسمت زمان‌بندی مدت‌زمان درخواستی را انتخاب کنید تا افزونه هرچند ساعت یا هرچند هفته یک‌بار این عمل را انجام دهد و به آدرس ایمیل شما ارسال کند.
  • در فیل (ارسال به ایمیل) ایمیل خود را بدهید تا بعد از هر بار تهیه نسخه پشتیبان آن را به ایمیل شما ارسال کند.
  • از جدول سمت راست می‌توانید علاوه بر تهیه نسخه پشتیبان از هسته وردپرس، از ذخیره اطلاعات بخش‌های دیگر سایت نیز بهره‌مند شوید.

تنظیمات افزونه WP-DB-Backup
جمع‌بندی:
همان‌طور که در آموزش مشاهده کردید این افزونه به‌صورت اتوماتیک از هسته وردپرس شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و همچنین می‌تواند طبق زمان‌بندی شما بدون نیاز به تنظیمات مجدد این کار را انجام دهد و از طریق ارسال ایمیل به شما این نسخه پشتیبان را در اختیار شما قرار دهد. درنتیجه بهتر است برای تهیه نسخه پشتیبان از افزونه‌های خودکار استفاده کنید تا دچار مشکلات خاصی نشوید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *