مشاهده فایل PDF در وردپرس با افزونه PDF Viewer

مشاهده فایل PDF در وردپرس

سلام، همان‌طور که می‌دانید یکی از فرمت‌های استاندارد و بسیار پرکاربرد فرمت PDF است که از مزیت‌های PDF می‌توان به نگهداری فونت مورداستفاده در محتوا و همچنین مانع به‌هم‌ریختگی حالت نوشتاری شما اشاره کرد. بااین‌حال نیاز است برای مشاهده فایل PDF در وردپرس افزونه‌ای باشد تا کاربران آن را یا به‌صورت آنلاین مشاهده کنند و یا آن را به‌صورت فایل آماده دانلود کنند. این قابلیت‌های خوب را می‌توانید در افزونه PDF Viewer پیدا کنید که در ادامه با این افزونه بیشتر آشنا می‌شوید.

داستان آموزش مشاهده فایل PDF در وردپرس با افزونه PDF Viewer

در وردپرس افزونه‌های مختلفی با امکانات خاص خود وجود دارد که می‌توانند به مشاهده فایل PDF در وردپرس به شما کمک کنند ولی علت معرفی افزونه PDF Viewer این است که با داشتن رابط کاربری آسان دیگر نیاز نیست برای تنظیم طول و عرض صفحه‌نمایش کدها را تغییر دهید تنها با تغییر مقادیر در قسمت تنظیمات مشکل خود را حل کنید، در ادامه با امکانات ویژه این افزونه بیشتر آشنا می‌شوید.

امکانات ویژه افزونه PDF Viewer عبارت است از:

  • رابط کاربری آسان
  • قابلیت تنظیم طول و عرض با واحد پیکسل
  • ایجاد محدودیت نمایش پی‌دی‌اف در نسخه‌های قدیمی مرورگر اینترنت اکسپلورر
  • قابلیت اضافه کردن دانلود

بعد از آشنایی با امکانات ویژه این افزونه حالا اگر مایل هستید بریم سراغ نصب و راه‌اندازی افزونه PDF Viewer برای مشاهده فایل PDF در وردپرس…

نصب افزونه PDF Viewer

برای نصب این افزونه طبق تصویر زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه PDF Viewer را تایپ کنید و افزونه PDF Viewer را نصب و سپس فعال‌ کنید.

نصب افزونه PDF Viewer
درصورتی‌که با نصب کردن افزونه مشکلی ‌دارید می‌توانید آموزش نصب افزونه را مشاهده کنید.   بعد از نصب افزونه در نوار کناری (سایدبار) به قسمت تنظیمات بروید و روی گزینه PDF Viewer کلیک کنید و به قسمت تنظیمات این افزونه بروید. انتخاب گزینه PDF Viewer افزونه PDF Viewer   در صفحه بازشده می‌توانید طبق نیاز خود تنظیمات را تغییر دهید.

  • برای فعال‌سازی این افزونه نیاز است کد زیر را در هر نوشته‌ای که می‌خواهید پی‌دی‌اف خود را نمایش دهید کپی و سپس پیست کنید.
[pdfviewer width="600px" height="849px" beta="true/false"]http://full-url/document.pdf[/pdfviewer]

برای قرار دادن پی‌دی‌اف موردنظر خود باید بجای عبارت http://full-url/document.pdf آدرس اینترنتی پی‌دی‌اف خود را قرار دهید.

  • Default Width: در این قسمت عرض نمایشگر پی‌دی‌اف را می‌توانید تغییر دهید.
  • Default Height: در این قسمت ارتفاع نمایشگر پی‌دی‌اف را می‌توانید تغییر دهید.
  • Beta version: این گزینه برای چک کردن بینندگان از نسخه بتای این افزونه استفاده می‌شود.
  • Disable IE support: در این فیلد می‌توانید تعریف کنید که کمترین نسخه اینترنت اکسپلورر برای باز کردن پی‌دی‌اف در این افزونه چند باشد که به‌صورت پیش‌فرض روی 9 قرار داده‌شده است به این معنی که زیر این نسخه قادر به استفاده از این افزونه نیست.
  • Disabled Notice: برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند پی‌دی‌اف شمارا به‌صورت آنلاین مشاهده کنند می‌توانید در این فیلد متنی را بنویسید: درصورتی‌که نمی‌توانید این پی‌دی‌اف را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید می‌توانید از لینک زیر آن را دانلود کنید و همچنین این کد را در نوشته خود قرار دهید تا آن را دانلود نمایید.
  • برای تست مرورگر خود برای PDF js روی گزینه Test Browser for PDF.js کلیک کنید و در آخر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

با تشکر از توجه شما

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
[wp-review]

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *