آموزش رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس

رفع خطای 403 در وردپرس از مشکلات اغلب سایت‌ها است. در وردپرس نیز گاها این مشکل پیش می‌آید که در این مقاله به نحوه رفع ارور 403 forbidden در وردپرس میپردازم
رفع خطای 403 در وردپرس

یکی از خطاهای رایج وردپرس، ۴۰۳ است که وقتی با ارور ۴۰۳ مواجه می‌شوید، در تب عنوان مرورگر به صورت ۴۰۳ forbidden و در محتوای خطا نیز پیغام Forbidden نمایش داده می‌شود. خطای ۴۰۳ در وردپرس و یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری به صورت یکسان است و وقتی با این خطا مواجه شوید به این معنی است که شما مجوز مشاهده دیدن صفحه مورد نظر را ندارید و به نوعی دسترسی شما به این صفحه محدود شده است. در این صورت خطا مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.در این مقاله با نوه رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس آشنا می شوید.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

همانطور که در تصویر هم می‌بینید پیغام خطا به صورت زیر درج شده است که در توضیحات آن نیز به عدم داشتن دسترسی و نداشتن مجوز کافی برای مشاهده صفحه توضیح داده شده است.

۴۰۳ Forbidden – You don’t have permission to access ‘/’ on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request

پیشنهاد می کنیم مقاله انتقال صفحات ۴۰۴ به صفحات دلخواه در وردپرس را مطالعه کنید.

آموزش رفع خطای ۴۰۳ forbidden وردپرس

خطای ۴۰۳ ممکن است در هر مرحله‌ای به وجود بیاید؛ اما بیشترین دلایل به وجود آمدن این خطا شامل موارد زیر است.

  • عدم داشتن دسترسی به پوشه wp-admin(صفحه پیشخوان وردپرس)
  • عدم داشتن دسترسی به فایل wp-login.php(صفحه ورود به مدیریت وردپرس)
  • ارور ۴۰۳ در نصب وردپرس هنگام استفاده از بسته نصب آسان
  • خطای ۴۰۳ در برخی از صفحات سایت مانند برگه، نوشته یا محصول
  • عدم دسترسی به یک دایرکتوری خاص که وردپرس در آن نصب شده است

حال به سراغ روش های  رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس می رویم.

۱- رفع خطای ۴۰۳ وردپرس با تنظیم سطح دسترسی

بیشترین علت به وجود آمدن این خطا به خاطر تغییر در سطح دسترسی به پوشه‌ها و فایل‌های هاست رخ می‌دهد. در صورتی که چنین حالتی رخ داده باشد باید به File Manager هاست خود مراجعه کرده و سطح دسترسی برای فایل‌ها و پوشه‌ها در وردپرس را بررسی کنید.

در این حالت وارد هاست خود شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید. به مسیر Public_html رفته و در جایی که وردپرس را نصب کرده‌اید کلیه پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس که معمولا با wp آغاز می‌شوند را بررسی کنید. در این بررسی شما باید ستون permission را بررسی کرده و اعدادی که برای هر فایل و پوشه قرار دارد را در صورت مغایرت داشتن اصلاح کنید.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید سطح دسترسی برای پوشه‌ها روی ۷۵۵ و برای فایل‌ها روی ۶۴۴ قرار دارد. برای تغییر سطح دسترسی نیز کافی است روی فایل یا پوشه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Change Permissions را انتخاب کنید.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

سپس در پنجره باز شده مقادیر ذکر شده(۷۵۵ برای پوشه‌ها و ۶۴۴ برای فایل‌ها) را تنظیم کرده و روی دکمه Save کلیک کنید تا سطح دسترسی فایل‌ها در هاست تغییر پیدا کند.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

۲- رفع خطای ۴۰۳ وردپرس با استفاده از فایل htaccess.

در برخی مواقع علت به وجود آمدن ارور ۴۰۳ در وردپرس از سمت فایل htaccess. است که ممکن است به دلیل ایجاد ناهماهنگی و ناسازگاری به وجود آمده باشد.

در این حالت وارد هاست خود شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست شوید. حالا به مسیر Public_html مراجعه کرده و در مسیری که اقدام به نصب وردپرس کردید به دنبال فایلی با نام htaccess. بگردید.

حال پس از نمایش فایل روی آن راست کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه Rename نام این فایل را به htaccess1. یا هر نام دلخواه دیگری تغییر دهید.

بعد از تغییر نام صفحه‌ای که با خطای ۴۰۳ وردپرس در آن مواجه شدید را باز کرده و رفرش کنید. در صورتی که مشکل برطرف شده بود مشخص است که خطا از سمت همین فایل بوده است. بنابراین برای ساخت فایل htaccess. جدید وارد پیشخوان وردپرس شده و به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید. حال یک بار روی دکمه ذخیره تغییرات که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا فایل htaccess. جدید مجددا ساخته شود. در این مرحله مجددا صفحه‌ای که با خطای ۴۰۳ در آن مواجه شدید را بررسی کرده و ببینید که مشکل برطرف شده است یا خیر.

۳- رفع خطای ۴۰۳ وردپرس هنگام نصب افزونه

اگر بلافاصله بعد از اینکه یک افزونه نصب یا آپدیت کردید با این خطا مواجه شدید تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا افزونه مورد نظر را غیرفعال کنید. اگر خطا رفع نشد می‌توانید تمامی افزونه‌های وردپرس را غیرفعال کرده و سپس با فعال کردن یک به یک هر افزونه، صفحه‌ای که با خطای ۴۰۳ در آن مواجه شدید را در هر بار فعال سازی افزونه بررسی کنید و این مرحله را تا جایی که مجددا خطا رخ دهد روی تمامی افزونه‌ها تکرار کنید.

ممکن است در حین انجام این کار برای غیرفعال کردن افزونه به پیشخوان وردپرس دسترسی نداشته باشید. وارد هاست خود شده و سپس به قسمت File Manager در هاست مراجعه کنید. حال وارد مسیر /public_html/wp-content/ شوید. پوشه‌ای به نام plugins وجود دارد که باید روی این پوشه راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

حال نام پوشه را به چیزی مثل plugins1 تغییر داده و ذخیره کنید. سپس مجددا نام فایل را به plugins برگردانید.

۴- خطای ۴۰۳ وردپرس بعد از انتقال سایت

زمانی که سایت خود را از یک شرکت هاستینگ به شرکت هاست دیگری منتقل می‌کنید، پیش می‌آید که به هر دلیلی یک فایل htaccess. به پوشه home که در هاست سی پنل قرار دارد اضافه می‌شود.

این فایل اضافه htaccess. ممکن است به صورت دستی یا اینکه هنگام انتقال وردپرس به هاست دیگر با استفاده از روش فول بک‌آپ رخ داده باشد. در چنین حالتی برای برطرف کردن مشکل تنها کاری که باید انجام دهید حذف این فایل یا تغییر نام آن است.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

به مسیر home در File Manager هاست رفته و فایل htaccess. که داخل این مسیر قرار دارد را پاک کنید. اگر هم احساس می‌کنید با پاک کردن این فایل ممکن است به مشکل بخورید، می‌توانید نام فایل را به هر نام دلخواه دیگری به جز htaccess. تغییر دهید تا مشکل برطرف شود.

۵- غیر فعال کردن قالب فعلی و استفاده از قالب پیشفرض در وردپرس

در راهکار آخر برای رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس باد قالب فعلی خود را غیر فعال کنید.گاهی اوقات پیش می‌آید که هنگام ارائه آپدیت قالب از سوی سازنده، اشتباها ممکن است سطح دسترسی برخی فایل‌ها و پوشه‌های قالب تغییر کرده باشد. در این صورت طبق اتفاقی که در حالت اول رخ داد امکان مشاهده برخی فایل‌ها برای گروه کاربری بازدیدکننده فراهم نبوده و به همین خاطر باعث به وجود آمدن ارور ۴۰۳ در وردپرس خواهد شد. در این حالت می‌توانید قالب سایت را تغییر داده و از قالب‌های پیش فرض وردپرس استفاده کنید.

اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید، به همان شیوه غیرفعال کردن افزونه عمل کنید. یعنی وارد هاست خود شده و به مسیر /public_html/wp-content/ رفته و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پوشه‌ای به نام themes وجود دارد. حال کافی است روی پوشه themes راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید نام آن را روی themes1 قرار داده و در نهایت روی دکمه SAVE کلیک کنید.

رفع خطای 403 در وردپرس و رفع ارور 403 forbidden در وردپرس

در این صورت قالب فعلی غیرفعال می‌شود که باید مجددا را راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Rename نام قبلی را برای پوشه قرار دهید.

 

جمع بندی: در این مقاله نحوه رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس را فرا گرفتید.امیدواریم لذت برده باشید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
1 (1 رای)

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

با دادن امتیاز به مطالب مارا در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید و اگر از این مطلب راضی بودید با امتیاز بالا به نویسندگان سایت قوت قلب بدهید و اگر رضایت نداشتید حتما در نظرات همین مطلب اعلام کنید و به ما در این مسیر کمک کنید.

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.